וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפתח מחדש חקירת בלומנטל

8.9.2003 / 0:03

נהגה של בלומנטל הגיע מיוזמתו למשטרה וטען: חברת הכנסת אילצה אותי לשקר למענה בפרשת סיטי טאוור; בלומנטל: זו עלילה שמטרתה להוציא ממני כספים

עדות חדשה הביאה לפתיחה מחודשת של חקירת חברת הכנסת נעמי בלומנטל (ליכוד) בחשד לשוחד בחירות. בחדשות ערוץ 2 דווח אמש כי נהגה לשעבר של בלומנטל, אבי אוסקי, הגיע אתמול בבוקר מיוזמתו למשטרה ומסר עדות חדשה. אוסקי סיפר שבלומנטל תיאמה עדויות ושיבשה הליכי חקירה. בנוסף, פירט אוסקי כיצד בדיוק מימנה אירוח לחברי מרכז הליכוד בסיטי טאוור.

אוסקי, נהגה האישי לשעבר וממקורביה של בלומנטל, סיפר אתמול לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה גירסה חדשה לעדות שנתן בעבר. לדבריו, ערב הפריימריס בליכוד התקיימה פגישה בבית קפה בחדרה. בפגישה השתתפו בלומנטל (אז סגנית שר), פעיל הליכוד וחבר המרכז, מיכאל אלנקווה ואוסקי עצמו. אבי אוסקי סיפר לערוץ 2: "בפגישה עצמה סוכם שחברת הכנסת תשלם עבור חדרים, 15 במספר אם אינני טועה, במלון סיטי טאוור".

תום הפגישה הזו - הסיע אוסקי את בלומנטל בחזרה לביתה. "נעמי אמרה לי שאמתין לה מספר דקות מכיוון שהיא הולכת למשוך מהכספומט את סכום הכסף הנדרש, כ-12 אלף ש"ח, ממספר חשבונות כי היא לא יכלה למשוך מחשבון אחד. ואכן לאחר מספר דקות היא חזרה לרכב, מסרה לי את 12 אלף השקלים עם הוראות מפורטות למי לגשת, לאן לגשת, על שם מי להוציא את הקבלה שהוצאה על שם בתה החורגת, מירי פדידה. ולא ליסוע ברכב הממשלתי אלא ברכב הפרטי", סיפר אוסקי.

פגישה לילית במגרש חנייה

אוסקי סיפר שתחילה פעל לפי הנחיותיה של בלומנטל אלא שלאחר מספר ימים החלו לדלוף פרטים על האירוע בסיטי טאוור. בלומנטל הכחישה מעורבותה כשפנו אליה עיתונאים בעניין. לדברי אוסקי, אירועים אלה הביאו לכך שבלומנטל יזמה פגישה לילית במגרש חנייה הסמוך לקיבוץ געש.

בפגישה, על פי החשד, תיכננה בלומנטל תיאום עדויות ולמעשה שיבשה את החקירה. "נעמי הכתיבה לנו במפורש את אשר עלינו להגיד במקרה שנעצר או נחקר. ואני, על פי מרותה של חברת כנסת וסגנית שר פעלתי", סיפר אוסקי. לדבריו, בלומנטל אמרה לו כי במקרה וייעצר וייחקר יאמר כי "מיכה (אלנקווה) התקשר וביקש ממני הלוואה על סך של 12 אלף ש"ח. כאילו אני ביקשתי מנעמי את ההלוואה. שזה ייראה כאילו שבעצם מיכה ביקש ממני הלוואה ולא כאילו שבעצם חד משמעית מדובר שוחד בחירות", אמר.

אוסקי מספר כי "כל אחד מאיתנו נתן את גירסתו במשטרה ובסופו של דבר היא (בלומנטל) הגיעה והיתה אמורה להגיד גם את מה שסוכם. אבל היא באה ושמרה על זכות השתיקה". מאז הפרשה פוטר אוסקי מעבודתו ונקלע לדבריו, למשבר נפשי ומשפחתי. לכן הביע אוסקי את כוונתו להגיש נגד בלומנטל תביעה אזרחית. "לא תהיה כל ברירה אלא להביא את הגירסה הזאת להכרעה שיפוטית בפני בית משפט אזרחי ושם היא תצטרך בכל מקרה, גם אם יש לה חסינות, לספר את הגירסה האמיתית", אמר אוסקי. "בסופו של דבר נשארתי מאחורה זרוק, פצוע, מדמם, ללא פרנסה ובמיוחד לראות בטלוויזיה את חברת הכנסת ממשיכה את סדר היום הרגיל שלה את החיוך הרגיל שלה האילו שום דבר לא נגע בה כאשר היא שומרת לעצמה זכות השתיקה ומתכסה בשמיכת החסינות. זה מה שפגע בי מכל".

אלנקווה לא מגיב

בעבר דחתה ועדת הכנסת את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין להסיר את חסינותה של בלומנטל אך עדות חדשה זו עלולה לשנות את פני הדברים. אם תתאמת גירסת הנהג, ייתכן שהיועץ ישוב ויבקש מוועדת הכנסת להסיר את חסינותה אך יתווספו לחשדות נגדה חשד נוסף של שיבוש החקירה.

בלומנטל הגיבה אתמול לפרסום. לדבריה, היא העבירה ביוזמתה למשטרה מכתב שקיבלה מאבי אוסקי נהגה לשעבר בו דרש לקבל ממנה כספים. הנהג ציין במכתבו שאם לא תתן לו את הכסף יתבע אותה על סמך גירסה חדשה אותה פירט במכתבו. לדבריה, אוסקי אמר לה כי הגירסה הראשונה שמסר למשטרה אינה נכונה. לדברי בלומנטל הגירסה החדשה היא עלילה שמטרתה להוציא ממנה כספים. מיכאל אלנקווה סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully