וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "התפטרותי סופית"

רויטרס

7.9.2003 / 15:36

אמר כי עדיין "מוקדם לדבר" על קבלת המינוי פעם נוספת. יועצו של יו"ר הרשות: "ערפאת יבקש מאבו מאזן להישאר בתפקידו".פאוול: ראש הממשלה הבא חייב גיבוי למאבקו בטרור

ראש הממשלה הפלסטיני המתפטר, אבו מאזן, הבהיר היום לעיתונאים כי התפטרותו "סופית". כשנשאל אם יהיה מוכן לקבל את המינוי פעם נוספת אמר: "עדיין מוקדם לדבר על כך כעת".

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, אמר היום כי מי שיעמוד בראש הממשלה הפלסטינית חייב לפקח על כל מנגנוני הביטחון, וכן לזכות בגיבוי מלא מצד המועצה המחוקקת הפלסטינית, במאבקו בארגוני הטרור.

נביל אבו רודיינה, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, אמר היום כי ערפאת מתכוון לבקש מאבו מאזן להישאר בתפקידו. בראיון לתחנת הטלוויזיה הקטארית, אל ג'זירה, אמר אבו רודיינה כי ערפאת ביקש מממשלת אבו מאזן להמשיך בכהונתה כממשלת מעבר, לפחות בשבועיים הקרובים. בקול ישראל דווח כי יועצו של ערפאת ציין: "נמתין לתשובת אבו מאזן, ואז נבחן מועמדים ובהם אבו עלא".

כתבי "הארץ", ארנון רגולר ואלוף בן, מוסיפים:

הוועדה המרכזית של הפתח התכנסה הבוקר ברמאללה לדיון בהתפטרותו של אבו מאזן, וכדי לקבל החלטות לגבי הממשלה העתידית. לדברי גורם פלסטיני בכיר, המוסדות ידונו באפשרות של הרכבת ממשלה שבה ימונו מראש לא רק העומד בראשה, אלא גם סגנו ושר הפנים (לאחר המחלוקות בעניין סביב הרכבת ממשלת אבו מאזן) וסמכויותיה יוגדרו מראש בידי המועצה המחוקקת, באופן שלא יגרע מסמכויות ערפאת. כמו כן מסר הגורם כי בימים הקרובים צפויה משלחת מצרית, בראשות פקיד בכיר, לבוא לרמאללה כדי לבחון את המצב ברשות.

ערפאת הודיע אתמול לפנות ערב לחברי המועצה המחוקקת הפלסטינית, כי הוא מקבל את התפטרותו של אבו מאזן. אבו מאזן הגיש את מכתב ההתפטרות שלו ללשכת ערפאת כמה שעות קודם לכן. בעקבות הודעת ערפאת אתמול על ממשלת מעבר, נכנסת הרשות הפלסטינית לתקופת מעבר של חמישה שבועות. בשבועיים הקרובים אמור היו"ר לנקוב בשמו של מועמד לראשות הממשלה; ברגע שזה ימונה, יינתנו לו שלושה שבועות כדי להרכיב ממשלה חדשה, עם אופציה להארכה.

"ערפאת הוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון"

גם אם האפשרויות השונות לראש הממשלה העתידי עדיין פתוחות, נראה כי אחד מהמועמדים המועדפים על ערפאת הוא מוניב אל מסרי, מקורבו ומי שהיה מועמדו לראשות הממשלה לפני מינוי אבו מאזן. אל מסרי מזוהה עם המגזר הפרטי הפלסטיני ובעל אינטרסים כלכליים רחבי היקף בשטחים, אינו חבר פתח והוא חסר ניסיון פוליטי או ביטחוני. לפיכך, קרוב לוודאי שלא יהיה ראש ממשלה שידרוש סמכויות ביטחוניות מערפאת, וספק רב אם יתעמת עמו בעניין כלשהו.

שמות נוספים של מועמדים הוזכרו אתמול, ובהם אבו מאזן עצמו - לנוכח העובדה שהערפל שהותיר ערפאת לא סתם את הגולל על מינויו מחדש. ואולם מקורביו של אבו מאזן פסלו כל אפשרות שישוב לתפקיד ומסרו כי הוא מתכוון לצאת בימים הבאים לקהיר כדי לבחון אפשרות לשהות בה בתקופה הקרובה.

אפשרות נוספת היא מינוי יו"ר המועצה המחוקקת, אבו עלא, לתפקיד. אף שזה הכריז לפני יומיים שאין לו עניין בכך, בשבועות האחרונים הוא רמז שאם יוטל עליו התפקיד יבחן את ההצעה.

מקורות מדיניים בירושלים אמרו, כי ההתפטרות לא הפתיעה את ישראל. מלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, נמסר כי אף שההתפטרות היא עניין פלסטיני פנימי, ישראל עוקבת אחר ההתפתחויות. "למותר לציין כי ישראל לא תקבל מצב דברים בו תחזור השליטה ברשות לידי ערפאת או מי מעושי דברו", נאמר. שר החוץ, סילבן שלום, אמר כי הממשלה לא תנהל מו"מ עם ערפאת, "שהוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון, ומערער את היציבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully