וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: המשטרה תדמה פיגוע ברכבת התחתית

רויטרס

7.9.2003 / 10:05

כוחות חילוץ והצלה יתרגלו היום פינוי נפגעי פיגוע כימי. נערכים ל"התקפה כמעט בלתי נמנעת". "סאנדיי טיימס": הוכנה תכנית סודית לפינוי העיר

המשטרה הבריטית תערוך היום תרגיל רחב היקף, המדמה פיגוע טרור בתחנת רכבת תחתית במרכז לונדון. זאת, כדי להיערך למה שכונה "התקפה כמעט בלתי נמנעת" על העיר.

כוחות משטרה, כיבוי אש ואמבולנס ימהרו לזירת "הפיגוע", כדי לסייע לנוסעים אחוזי פאניקה, בתחנת "בנק סטיישון", בעוד ש"קורבנות פיגוע כימי" יטוהרו באוהלים שיוקמו ברחוב מעל התחנה. התרגיל, שיערך כמה שעות, יכלול ניסוי בציוד חדש, לטיהור נפגעים ולזיהוי חומרים כימיים.

העיתון "סאנדיי טיימס" חשף כי הממשל הכין תכניות סודיות לפינוי חלקים מהעיר, במקרה של איום ממשי על תושביה. לדברי העיתון, "מבצע סאסון", הקרוי על שמו של משורר בריטי נודע, יכלול העברתם של תושבי העיר במעבורות ל"אזורים כפריים" הסובבים את העיר. המבצע יערך לאחר התקפה או בעקבות מידע מודיעיני המזהיר מפני התקפה קרובה. המסמך הממשלתי שצוטט בעיתון מצביע על שדה התעופה הית'רו ועל האזור שליד הפרלמנט הבריטי - כמוקדים אפשריים לפיגוע טרור.

לדברי מפקד משטרת לונדון, סר ג'ון סטיבנס, כוחות הביטחון בממלכה ערוכים להתמודד עם מחבלים מתאבדים, ומצויים ב"רמה הגבוהה ביותר של כוננות" לכל התקפה. זאת, גם לקראת ה-11 בספטמבר - יום השנה השלישי לפיגוע במגדלי התאומים. מאז הפיגועים במגדל התאומים נעצרו בבריטניה מעל 300 בני אדם החשודים בפעילות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully