וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

YES תשלם לצ'רלטון כ-20 מיליון שקל בגין הפרת הסכמים

3.3.2001 / 18:53

לאחר שזכיינית שידורי הספורט הגישה תביעה נגד חברת הלוויין

רוני קורן-דינר

YES תשלם לזכיינית שידורי הספורט צ'רלטון כ-20 מיליון שקל לכיסוי חובותיה - כך הוסכם היום בין סמנכ"לית הכספים של חברת הלוויין, ענת וינר, לבין בא כוחה של צ'רלטון, עו"ד יורם זמיר. זאת, לאחר שצ'רלטון הגישה אתמול תביעה בסך 22 מיליון שקל נגד YES בגין הפרת הסכם לזכויות שידור משחקי הליגה האיטלקית והליגה האנגלית בכדורגל.

תחילתה של הפרשה ביוזמה של חברת הלוויין להקים ערוץ ספורט מקורי ובלעדי, שישמש תחליף לערוץ הספורט של הכבלים (ערוץ 5). בספטמבר 2000 חתמה YES עם צ'רלטון על שורה של חוזים לאספקת זכויות שידור למשחקי הליגות האיטלקית והאנגלית ב-YES באופן בלעדי, וזכויות לשידור אירועי ספורט נוספים.

זמן קצר לאחר חתימת ההסכם הטילה המועצה לשידורי כבלים ולוויין על חברות הכבלים חובת מכירה של ערוצי המשפחה (3), הסרטים (4) הספורט (5) והילדים (6) לחברת הלוויין, על מנת לסייע לה להתבסס בשוק. בשל כך, הפכה היוזמה להקים ערוץ ספורט מקורי בלוויין לבלתי רלוונטית. למרות זאת, חתמה YES על הסכם בלעדי נוסף עם חברת פוקס לשידור ערוץ הספורט שלה במסגרת החבילות שהיא מציעה. לרשת פוקס עצמה יש זכויות בלעדיות על שידורים ישירים מהליגות של אנגליה ואיטליה, ובארץ הם משודרים באמצעות שדרנים ופרשנים ישראלים.

כך, בעצם, עוקרו מתוכנם ההסכמים שחתמה YES עם צ'רלטון. ואולם, בינתיים חתמה צ'רלטון על הסכמים עם ספקי זכויות שידור בחו"ל לאספקת התכנים על מנת לספק תכנים ל-YES, ואילו התשלומים מ-YES בוששו להגיע. צ'רלטון טוענת שהסכומים המגיעים לה בגין התקשרויות עם ספקים חיצוניים מגיע ל-5.2 מיליון שקל, ולה עצמה מגיעים סכומים בסך 16.8 מיליון שקל. ב-YES לא חולקים על קיום החוב, והערב תתקיים פגישה נוספת לסיכום הסכום הסופי שישולם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully