וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי דעת נוקב נגד הנהלת בצלאל

3.3.2001 / 18:53

עשרות אמנים, אוצרים, גלריסטים ואנשי אקדמיה פרסמו עצומה המגנה את העוול שנגרם לאמן והמרצה הבכיר לארי אברמסון על ידי ראש האקדמיה לאמנות

היום (22 בפברואר) התפרסם בעיתון "הארץ" גילוי דעת נגד הנהלת מחלקת האמנות של בית הספר לאמנות "בצלאל". במודעה, עליה חתומים 72 אמנים, אוצרים, בעלי גלריות ודמויות מפתח מעולם האמנות בישראל, מוחים החתומים על העוול שגרמה הנהלת המחלקה לאמנות, בראשה הד"ר רן ספוז'ניק, לפרופ' לארי אברמסון שהושעה מן התפקידים שמילא בבצלאל.

"אנו מתקוממים כנגד היחס המביש כלפי יוצרים במוסד האמון על פיתוח וקידום היצירה. אנו מתריעים כנגד השימוש בפרוטוקולים סודיים ובחקירת חסויות. אנו מביעים סולידריות עם לארי אברמסון על תרומתו הרבה לתרבות ולאמנות בישראל". כך נכתב היום במודעה, שבתחתיתה חתומים רפי לביא, משה קוופרמן, מיכל נאמן, פיליפ רנצר, תמר גטר, שרה ברייטברג-סמל, ציבי גבע, איתן הלל ורבים אחרים.

תחילתה של הפרשה לפני כשנה, אז דרש ספוז'ניק משני בוגרים של תוכנית בצלאל לאמנים צעירים להחזיר את תעודת התואר הראשון שקיבלו, בטענה כי התואר ניתן להם בטעות וללא ידיעתו. את האשמה בכך תלה ספוז'ניק בלארי אברמסון, שניהל וייסד את התוכנית לאמנים צעירים. אברמסון, שטען כי מתנהלת נגדו רדיפה כוחנית על ידי ראש האקדמיה, הושעה מכל תפקידיו בבצלאל, אחרי ששימש כמורה מרכזי בחוג ואף כיהן כראש המחלקה לאמנות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully