וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגלי צריכת המדיה של עובדי ההיי-טק דומים לאלו של כלל האוכלוסייה

3.3.2001 / 18:53

כך עולה מסקר מקאן היי-טק; מנכ"ל החברה: "אנחנו ממליצים לחברות היי-טק שיש בידן אמצעים, לפרסם גם בטלוויזיה וברדיו כי הם אפקטיוויים לפחות כמו העיתונות"

נורית שר
ltpgt
מחלקות המדיה והפלנינג של מקאן היי-טק ערכו סקר איכותי בקרב לקוחותיהם לבדיקת הרגלי צריכת מדיה בקרב אוכלוסיית המהנדסים ועובדי ההיי-טק. הסקר בדק מגמות בנושאים הבאים: הרגלי צריכת עיתונות, הרגלי הקריאה של לוחות דרושים, הרגלי צפייה בטלוויזיה, האזנה לרדיו ושימוש באינטרנט. המדגם כלל 150 נבדקים.
lt/pgt

ltpgt
התמונה הכללית העולה מן הסקר מצביעה על כך שלאוכלוסיית המהנדסים ועובדי ההיי-טק יש הרגלי צריכת מדיה דומים לאלו של כלל האוכלוסייה.
lt/pgt

ltpgt
יחד עם זאת עולים מהסקר מספר נתונים מעניינים: 35% מהנבדקים קוראים יותר מעיתון אחד ולעיתון "הארץ" תפוצה גדולה יותר בקרב קהל ההיי-טק (25% באמצע השבוע) מתפוצתו בקרב כלל האוכלוסייה. עוד עולה מהסקר כי רק 29% מהנבדקים קוראים את לוחות הדרושים לצורך חיפוש עבודה. יחד עם זאת, 16% טענו כי הם עושים זאת כל שבוע בקביעות, ללא קשר לחיפוש עבודה.
ltbrgt
lt/bgtגלגל"צ וגל"צ - הרשתות המועדפותltbgt
גלגל"צ וגל"צ הן הרשתות המועדפות, תחנות הרדיו האזורי מרכזות 24% האזנה ואילו רשת ב' מגיעה ל-15.8% האזנה.
lt/pgt

ltpgt
נתון מעניין שעלה מהסקר הוא הרגלי הצפייה בטלוויזיה: 50% מהנבדקים צופים מדי ערב בטלוויזיה ו-86% צופים בה אחרי השעה 20:00. בסופי שבוע יורדים אחוזי הצפייה בערב ל-69%. כשני שלישים מהנבדקים צופים בתוכניות חדשות ואקטואליה ו-22% מתעניינים בספורט.
lt/pgt

ltpgt
יפתח יאיר, מנכ"ל מקאן היי-טק, מסר כי תוצאות הסקר מצביעות על מגמה כללית, כי אנשי ההיי-טק נוהגים כשאר האוכלוסייה מבחינת צריכת מדיה, וזאת בניגוד לתפישות המקובלות.
lt/pgt

ltpgt
יאיר אמר ל-TheMarker.com: "אם עד כה תשובות מנהלי משאבי האנוש בחברות ההיי-טק היו כי לאנשי ההיי-טק אין זמן לראות טלוויזיה או לקרוא עיתונים, סקר זה הוא בבחינת נורת כיוון".
lt/pgt

ltpgt
לטענתו, "אין סיבה לחשוב שאם ארגון היי-טק מעוניין לפרסם קמפיין דרושים, הוא לא יעשה שימוש במדיה של הטלוויזיה או הרדיו". להערכת יאיר, הגישה לאוכלוסייה הרלוונטית קלה יותר באמצעות הטלוויזיה מאשר באמצעות העיתונות.
lt/pgt

ltpgt
"עם כניסת הערוץ המסחרי השלישי והירידה המתבקשת במחירי הפרסום בטלוויזיה, אני מאמין שיותר ויותר חברות היי-טק יפנו למדיה זו. אנחנו בכל אופו ממליצים ללקוחותינו, במידה שיש להם את התקציב המתאים, לעשות שימוש באמצעי זה", מסכם יאיר.

מקאן היי-טק הוקמה לפני למעלה משנה ע"י קבוצת מקאן קשר בראל. הסוכנות עוסקת במיתוג, שיווק ושירותי תקשורת לחברות מתחום ההיי-טק. מקאן היי-טק מהווה מודל להתמחות של מקאן אריקסון העולמית בתחום ההיי-טק. על לקוחותיה נמנים לוסנט לוסנט 10003648-MRQ מיקרוסופט פיתוח, קואלקום, אודיודיקס, אקזקט, קומפיוגן, נס טכנולוגיות ועוד.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully