וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ניסתה להתנקש בחיי השייח' יאסין

רויטרס

6.9.2003 / 19:43

נפצע קל בידו. מטוסי קרב ירו טילים לעבר בניין בעזה דקות ספורות לאחר שיאסין וראש לשכתו יצאו ממנו. החמאס: נרצח את שרון. המשטרה מגבירה כוננות

מטוסי קרב של צה"ל ירו אחר הצהריים מספר טילים לעבר בניין בעיר עזה בו שהו מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, ראש לשכתו, איסמעיל הניה, ובכירים נוספים בארגון. מקורות פלסטיניים דיווחו כי השייח' יאסין נפצע קל בידו בניסיון ההתנקשות. מנהיג החמאס הספיק כנראה לצאת מהבניין דקות ספורות לפני ביצוע הירי. יאסין והניה פונו לקבלת טיפול בבית החולים שיפא בעזה.

עשרה בני אדם נפצעו בניסיון ההתנקשות בשייח' יאסין, ביניהם גם ילדים. נזק כבד נגרם לבניין. בקול ישראל דווח, כי ההנהגה של החמאס התכנסה בביתו של מרצה באוניברסיטה האיסלאמית בשכונת רימאל בעזה ולאחר שיצאו משם הותקף המקום. בישראל אישרו את ניסיון ההתנקשות. לדברי גורמי ביטחון, הפעילים עסקו בתיכנון המשך גל הטרור.

בגלי צה"ל דווח כי בכיר החמאס, עבד אל עזיז רנתיסי, אמר אחר הצהריים כי תגובת החמאס לא תאחר לבוא. בתוך כך איים אחר הצהריים הארגון לרצוח את ראש הממשלה, אריאל שרון, בתגובה על ניסיון ההתנקשות. "אנו מזהירים את שרון, כי ראשו מבוקש על ידי חיילינו", נאמר בהודעת החמאס. המשטרה החליטה הערב על הגברת הכוננות בכל חלקי הארץ מחשש לפיגועים בעקבות ניסיון ההתנקשות.

מנהיג החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, אמר היום כי ניסיון ההתנקשות בבכירי החמאס התאפשר רק הודות לגיבוי המוחלט של ארה"ב. הוא גם מתח ביקורת על מדינות ערב שבשתיקתן הן מאפשרות לישראל "להמשיך במסע ההרג של הפלסטינים". בקול ישראל דווח כי לדברי נסראללה, "רק תגובה כואבת יכולה להפסיק את התוקפנות של ישראל".

בבית חולים בעזה מת מפצעיו אחד מבכירי הזרוע הצבאית של החמאס ברצועה, חאלד מסעוד, שישראל ניסתה להרגו לפני כעשרה ימים. בקול ישראל דווח כי מסוקים ירו טילים לעבר מכוניתו ואז נמסר כי הוא נפצע והצליח לחמוק.

חייל צה"ל נפצע קל אחר הצהריים מירי על מוצב צה"ל סמוך לרפיח. החייל פונה לבית חולים. ביום חמישי נפצע באותו אזור קצין צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully