וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בשל נתונים פושרים משוק העבודה האמריקאי

שירלי יום-טוב

6.9.2003 / 0:04

צ'ק פוינט מתממשת ב-2.5%. נייס יורדת בכ-3% לאחר שהגיעה למחיר שיא של שנה. שיעור האבטלה ירד באוגוסט ל-6.1% אך נרשמה ירידה במספר המשרות


למרות הודעתה החיובית של יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל, נפתח יום המסחר האחרון לשבוע המקוצר בירידות. נתונים מהזירה המקרו כלכלית בדבר מצבו של שוק העבודה בארה"ב גוררים בשעה זו את הנאסד"ק לירידה של 0.4% והדאו מאבד 0.5%.

שיעור האבטלה לחודש אוגוסט אמנם הציג ירידה קלה לרמה של 6.1% לעומת 6.2% ביולי, וצפי לרמה זהה בחודש שחלף. יחד עם זאת, חלה ירידה של 93 אלף משרות במשק האמריקאי וזאת בהשוואה לירידה של 49 אלף בלבד ביולי וצפי ליצירתן של 12 אלף משרות חדשות. כלכלנים אמריקאים ציינו היום כי למרות הנתונים המעודדים שזרמו בתקופה האחרונה מזירת המקרו, שוק העבודה האמריקאי זקוק למעט זמן כדי להתאושש.

אמש לאחר סיום המסחר ציינה אינטל כי היא צופה שהכנסותיה לרבעון השלישי יהיו בטווח של 7.6-7.8 מיליארד דולר - הרף העליון של התחזית הקודמת שסיפקה החברה לפני מספר שבועות, 7.3-7.8 מיליארד דולר. אינטל ציינה עלייה בביקוש למוצריה למחשבים אישיים ושרתים. אינטל תדווח על תוצאותיה ב-14 לנובמבר, והבשורה החיובית מצד החברה מפיחה תקוות כי ענף השבבים, שסבל ב-3 השנים האחרונות מהאטה גדולה, ישוב לצמוח.

מדד נאסד"ק נעל אמש יום שביעי ברציפות של עליות והוא נעל את המסחר אמש ברמה של 1,868 נקודות - הגבוהה ביותר ממארס 2002. הדאו ג'ונס השיג אף הוא עליות ב-5 ימי המסחר האחרונים והוא נמצא בשיא של 15 החודשים האחרונים. עד כה, במהלך שבוע המסחר, הוסיף הנאסד"ק כ-3.2% והדאו עלה ב-1.8%.

בין מניות החברות הישראליות הנסחרות, הגיעו בימים האחרונים מספר מניות למחירי שיא של השנה האחרונה. בין אלה ניתן לציין את מרקורי , קומברס וסרגון .

מניית נייס, שהגיעה אף היא לשיא של השנה האחרונה, המשיכה אמש במסעה צפונה והשלימה זינוק של כ-20% בחודש האחרון. כעת מאבדת המניה 2.9% למחיר של 17 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-265 מיליון דולר.

מניית רדוויז'ן עלתה בחודשיים האחרונים בכ-30% למחיר של 8.9 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של 165 מיליון דולר. רדוויז'ן נגעה אף היא במחיר שיא בימים האחרונים והיא יורדת כעת ב-3.5% למחיר של 8.6 דולרים. מצטרפות אליה גם אופטיבייס , רדוור וטבע שנחלשת גם היום ב-0.4% למחיר של 59.8 דולר.

מניית צ'ק פוינט מאבדת 2.4% למחיר של 19.9 דולר לאחר עלייה של כ-7% אמש במחזור גבוה בעקבות העלאת המלצה ממריל לינץ'. אינטרנט זהב יורדת ב-4.3% למחיר של 4.2 דולרים ואי.סי.איי עולה ב-0.9% למחיר של 3.4 דולרים בהמשך לעלייה של כ-8% אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully