וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ליפמן: "אנו עוקבים בדאגה אחרי הנעשה בטורקיה"

3.3.2001 / 18:53

"אף לקוח שלנו שם לא ביטל הזמנה", הוא מוסיף; מניות ליפמן צוללות כעת ב-10%, וההערכות בשוק ההון הן שהמצב הכלכלי בטורקיה יוביל לביטולי עסקות של ליפמן שם

שלומי גולובינסקי

בחברת ליפמן שבשליטת קבוצת מבטח שמיר, מכחישים את ההערכות לפיהן המצב הכלכלי הקשה בטורקיה מוביל את לקוחות ליפמן שם לבטל הזמנות. ההערכות הללו כבר מובילות לצניחה של 10% במניות ליפמן, וירידה דומה במחירי החברה האם שלה, מבטח-שמיר שבשליטת מאיר שמיר.

מנכ"ל ליפמן, יצחק אנג'ל, אמר היום ל-TheMarker.com כי בליפמן עוקבים בדאגה אחר המתרחש בטורקיה. כרגע, אומר אנג'ל, אין לנו ביטולים, וההזמנות מסופקות כסדרן. אנג'ל אמר עוד, כי התשלומים עבור הסחורה שמספקת ליפמן מתקבלים כסדרן, אולם אין לו יכולת לחזות מה יהיה בעתיד.

לדברי יצחק אנג'ל, רוב הלקוחות של ליפמן בטורקיה הם בנקים גדולים, ולכן ישנה סבירות נמוכה שהם יצמצמו את הרכישות שלהם, או לחילופין לא יעמדו בתשלומים. היקף המכירות של ליפמן בטורקיה מסתכם בכ-9-8 מיליון דולר לשנה, והוא מהווה כ-15% מכלל המכירות שלה. ליפמן מבצעת את המכירות שלה בדולרים, ולכן היא עשויה שלא להיפגע מהפיחות המואץ במטבע הטורקי.

רק בשבוע שעבר דיווחה ליפמן על זכייה במיכרז לאספקת מסופי תשלום בהיקף של 2.5 מיליון דולר לשני בנקים בטורקיה. בליפמן מדגישים כי אם יהיה שינוי בעתיד במצב ההזמנות או התשלומים של לקוחות החברה, היא תדאג להוציא הודעה מסודרת בנושא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully