וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך: השחקן שולט בליגה

3.3.2001 / 18:53

סקרמנטו היתה הקבוצה הכי טובה במערב ובליגה כולה עד לפני שבוע. מה קרה? לפני שבוע הצהיר כריס וובר, בראיון למגזין ESPN, שנגמר לו מסקרמנטו, שהוא רוצה לחזור הביתה, למישיגן, שנורא מכעיס אותו שהמשטרה המקומית מציקה לו בעניינים פעוטים כמו נהיגה תחת השפעת הג'וינט. וובר אמר את הדברים שלו על סף היציאה של סקרמנטו לסדרה של חמישה משחקי חוץ רצופים נגד קבוצות מהעלית של הליגה. זה היה אמור להיות המבחן האמיתי של סקרמנטו, בוחן פתע בהצהרת הכוונות שלה לאליפות. סקרמנטו הפסידה ללייקרס, למילווקי והובסה על ידי מינסוטה.

כשדייויד שטרן ישב עם השחקנים שלו לשיחות השכר האחרונות, עמדה לפני עיניו מטרה אחת בודדת: לאפס את ההשפעה של עורכי הדין, סוכני השחקנים, על הליגה. שטרן ראה בהם את האשם לכל: למשכורות המופרזות, לירידה ברייטינג ובמספר הצופים במגרש, באייברסוניזם. יכול להיות שהוא צודק, הבעיה היא ששטרן מסתכל על התמונה מאותה נקודת מבט. שטרן הוא עורך דין, לא סוציולוג. אז הוא נתן רשיון לעוד קבוצה ועוד קבוצה, פיזר את אותו מספר של כשרונות על פני מספר גדול יותר של קבוצות, והמשיך לבנות על תוכנית שיווק שבבסיסה עומד הכוכב הגדול.

שטרן ירק נגד הרוח: עכשיו השחקנים שולטים בליגה, שטרן הפך את הטעות לברירה היחידה בהחלטות הנהלות הקבוצה. תסתכלו על שיקגו: הם היו חייבים כוכב חדש ואף אחד לא בא, אז הם שילמו המון כסף, המון כסף, על כשרון בינוני כמו רון מרסר.

שווה לעקוב אחרי וובר, גם במהלך העונה הרגילה ובמיוחד בסיומה. וובר כבר פיטר את הסוכן שלו, וחמש קבוצות לפחות כבר הביעו את רצונם בו, ביניהן דטרויט, שיקגו וניו יורק, שם משחק לאטרל ספריוול, החבר הכי טוב של כריס.
וובר יחליט מה יהיה הגורל של חמש קבוצות בליגה. סקרמנטו כבר התחילה בקמפיין להצלת הקבוצה: האחים מאלוף, מולטימיליונרים שסקרמנטו נמצאת בבעלותם, הפיצו השבוע כמעט 50 שלטי חוצות ענקיים שביקשו מוובר להישאר. ברוב השלטים יש פניה ישירה של אחד האחים אל וובר עצמו. האח מבטיח לוובר שאם יישאר בסקרמנטו, האח השני יקצור לו את הדשא, ישטוף לו את הכלים. אולי הם צריכים להודיע בתמורה להישארותו, אחד האחים ישחד את המשטרה המקומית, והשני יחליף לוובר חיתולים.

ומצד שני, יעלה ויבוא קווין גארנט. זה לא שגארנט הוא השחקן הכי טוב בליגה. 2.13 שצומח בעשרה מילימטר כל לילה, קולע משלוש, משחק עם הגב לסל, ריבאונדר, מוסר, חוסם, שומר. זה שטויות, קווין גארנט הוא בן אדם, אולי הבן אדם היחיד היום בקרקס ה-NBA.

מינסוטה התחילה את העונה בצורה הכי גרועה שאפשר להתחיל בה עונה. בקיץ, אחרי מסיבת יום ההולדת של גארנט, נהרג מאליק סילי בתאונת דרכים. סילי היה הרבה יותר בן אדם מאשר הוא שחקן כדורסל. וסילי היה שחקן כדורסל מצוין. באבחה אחת של נהג שיכור , נלקחו ממינסוטה התרומה הסטטיסטית של סילי, המנהיגות והאישיות שלה. התלכיד הקבוצתי שלה נפרם כמו חולצת כפתורים על ידי מאהב מיוחם.

לא עבר חודש ומינסוטה קיבלה דחיפה בגב בירידה. הליגה גילתה שמינסוטה שיקרה את תקרת השכר עם חוזה כפול לג'ו סמית. קווין מקהייל הושעה, ג'ו סמית ברח מהקבוצה לדטרויט, הקבוצה נקנסה, ונלקחו ממנה בחירות דראפט שגזלו ממנה גם את העתיד. מינסוטה היתה צריכה להפוך למהדורת הכדורסל של צ'רנוביל. גארנט לקח את החושך ובנה ממנו מנהרה אל האור. אני לא יודע אם מינסוטה היא הקבוצה הכי טובה בליגה. אני לא מכיר אף קבוצה עם אופי כמו של מינסוטה.

"מי צמד השחקנים הטובים ביותר בליגה? בסוף, כשייקחו את האליפות, נדע מי הצמד הטוב ביותר".
אלו הדברים שאמר פט ריילי בכתבת טלוויזיה, שניסתה להחליט מי הצמד הכי טוב בליגה: וובר ו-וויליאמס, דאנקן ורובינסון, בראיינט ושאקיל ועוד. מה שמוכיח שגם עם אלף מסיכות, פט ריילי תמיד יגלה את האמת על עצמו. רק מי שייקח אליפות, רק המטרה וזין על הדרך.

במשך שנים הבעתי בכל פורום אפשרי את הסלידה שלי ממה שהצמד סטוקטון/מאלון מייצג. אמרתי שהם מתנחלים, שהם שחור ולבן בעולם צבעוני.
אני חושב שאני מזדקן. אין, אין עוד שני שחקנים בליגה שמתארים את חשיבותה של הדרך כמו סטוקטון ומאלון.
ובאשר לריילי: מה זה בדיוק אומר על סיכויי האליפות שלו? אתם באמת חושבים שאדי ג'ונס ואנתוני מייסון הם הצמד הכי טוב בליגה?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully