וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיא תקשורת בוחנת שתי רכישות של חברות שירותי מדיה

3.3.2001 / 18:53

גידול של 20% בהכנסות הרבעון הרביעי; הרווח הנקי הוכפל בשנת 2000 ל-14 מיליוןן שקל

שלומי גולובינסקי
ltpgt
עמי גניגר, בעל השליטה בתיא תקשורת , יכול להיות מרוצה מהתוצאות הכספיות שמפרסמת החברה היום. לעומתו, בעלי המניות מסכמים שנה רעה במיוחד, שבמהלכה צנחו מניות החברה לשפל. כך, לדוגמה, בתחילת השנה הנפיקה תיא תקשורת מניות ואג"ח לפי מחיר של 8 שקלים למניה, וגייסה בדרך זו 15 מיליון שקל (מחצית מהסכום במניות והיתר באג"ח להמרה). ואילו היום נסחרות מניות תיא תקשורת במחיר של 2.6 שקלים, המשקף לחברה שווי של 16 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
אולם בדו"חות - התמונה הפוכה לגמרי. תיא תקשורת סיימה את 2000 עם הכנסות של 80.1 מיליון שקל, גידול של 21% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. הכנסות אלה לא כוללות את התוצאות של חברת ההפקות נגה (מפיקת הערוצים 6 ו-8 לחברות הכבלים), שתיא מכרה את החזקותיה בה (50%) למפיק אביב גלעדי בסוף נובמבר.
lt/pgt

ltpgt
סמנכ"ל הכספים של תיא תקשורת, איתי מל, אומר כי כתוצאה ממערכת היחסים של החברה עם חברות הכבלים, הגיעו בתיא למסקנה שעדיף להם לממש את ההחזקה בנגה. תיא קיבלה 16.7 מיליון שקל תמורת חלקה בחברה, שהרוויחה בשנים הטובות שלה כ-4 מיליון שקל לשנה.
lt/pgt

ltpgt
בתחילת 2001 הודיעו חברות הכבלים לנגה על כוונה לקצץ בתקציבי ההפקה של נגה, כדי לצמצם במעט את ההפסדים הגדולים שנגרמו להן בגלל כניסת חברת הלוויין YES לפעילות. "לקחנו את התקופה הטובה בנגה", אומר מל. "אילו היינו נשארים בה, היינו מקבלים רווח שנתי של כמיליון שקל בלבד, כך שמכרנו את חלקנו לפי מכפיל 17".
lt/pgt

ltpgt
גם הרווח הנקי של תיא צמח בצורה מרשימה והוא הסתכם בשנת 2000 ב-14 מיליון שקל, כמעט כפול מהרווח ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
לדברי איתי מל, תיא בחרה שלא להשתלב במכרז על הערוץ השלישי אך היא בוחנת מספר הצעות לרכישות ומיזוגים. על הפרק עומדות שתי חברות ישראליות הפועלות בתחום שירותי המדיה. לדברי מל, תיא מתעניינת בחברות הנמצאות עם הפנים לחו"ל מכיוון שהשוק הישראלי רווי.
lt/pgt

ltpgt
זו הסיבה לכך שתיא החליטה שלא להשתתף במכרזים לערוץ השלישי ולערוץ החדשות. מל אומר כי הסיכונים בכניסה לערוצים הללו גדולים הרבה יותר מהסיכויים. "השוק הישראלי מאוד מוגבל", אומר מל. "בסך הכל יש בישראל כ-6-5 מיליון תושבים. בסופו של דבר, הערוץ הראשון יתאושש ולכן התחרות עם הערוצים החדשים רק תגבר".
ltbrgt
lt/bgt יש גם מחיקות ltbgt
ובלי מחיקות כנראה שאי אפשר, אף שתיא תקשורת דווקא יוצאת בזול. תיא מחקה במהלך השנה את השקעותיה, בסך 150 אלף דולר, בחברת האינטרנט מודוס. מל מסביר כי מודוס היתה תלויה למעשה בהזרמת הון מצד הבעלים, ומשאלה סירבו לעשות כן, נאלצה החברה להיסגר.
lt/pgt

ltpgt
גם מחברת ערוצי ידע יצאה תיא תקשורת בשן ועין, לאחר שקיבלה 300 אלף שקל והחזר הלוואת בעלים תמורת חלקה שאותו מכרה לגילת תקשורת . מל מציין שכיום, ערוצי ידע, הפועלת בתחום הלימוד מרחוק, רושמת הפסדים כבדים.
lt/pgt

ltpgt
עוד פעילות של תיא תקשורת שלא עלתה יפה, היא הקמת מיזם אינטרנט עם קבוצת ניוז קורפ של רוברט מרדוק, בהשקעה של 5 מיליון דולר. לדברי מל, המודל העיסקי של המיזם לא היה טוב, ולכן הוחלט לא להיכנס להשקעה במיזם.
lt/pgt

ltpgt
לעומת זאת, תיא תקשורת פעילה עם חברת אחרת מקבוצת ניוז קורפ, NDS, בפיתוח מיזם טלוויזיה אינטרקטיווית. במיזם, שבו שותף גם עדי דיאמנט, ממייסדי גיאו אינטראקטיב, הושקעו עד כה מאות אלפי דולרים. המיזם עוסק בפיתוח מערכת טלוויזיה שתאפשר לבחור את זווית הצילום, של שידור משחק כדורגל למשל.
lt/pgt

ltpgt
כיום ספקי הרווח של תיא תקשורת הם החזקותיה בחברת שפ"מ (50%) שמפיקה ומוכרת את הפרסומות בקול ישראל, וההחזקה באולפני הרצליה (50% בבעלות על השטח, ו-64% בפעילות) המספקת שירותי אולפן ועריכה לכל גופי השידור בישראל.
lt/pgt

ltpgt
מל אומר כי אולפני הרצליה נערכים לגידול הצפוי בביקוש לשירותי אולפן כתוצאה מכניסת YES, הערוץ השלישי וערוץ החדשות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully