וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום מושכות את המדדים לעליות שערים קלות

3.3.2001 / 18:53

מניות השבבים יורדות: ARM הולדינגס יורדת ב-4.88%; הצריכה הפרטית בצרפת צמחה בינואר ב-3.2%, הקצב המהיר ביותר ב-18 החודשים האחרונים

עפרה שלו

מניות הטכנולוגיה באירופה רושמות ירידות שערים בעקבות הנאסד"ק, שהגיע אתמול לשפל של שנתיים, אך במגזר הטלקום נרשמת מגמה חיובית המובילה לעליות שערים במדדים הראשיים. מדד ה-FTSE בלונדון עולה ב-0.16%, ה- CAC 40 בפאריס עולה ב-0.4%, ומדד הדקס בפרנקפורט נותר ללא שינוי.

ARM הולדינגס, מפתחת השבבים לטלפונים סלולריים הגדולה ביותר באירופה, יורדת ב-4.9%. יצרניות שבבים נוספות רושמות ירידות שערים: אינפיניון יורדת ב-0.6% ובוקהם טק מאבדת 1.64%. לעומתה עולה סימנס, חברת האלקטרוניקה הגדולה ביותר באירופה, ב-0.4%, לאחר שהודיעה כי היא רוכשת את יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית Efficient Networks (סימול EFNT), תמורת 1.5 מיליארד דולר במזומן.

מגזר הטלקום רושם עליות שערים: וודאפון עולה ב-1.9%, בריטיש טלקום עולה ב-2.1% ופראנס טלקום רושמת עלייה של 2.25%.

הצריכה הפרטית בצרפת צמחה בחודש ינואר ב-3.2%, הקצב המהיר ביותר ב-18 החודשים האחרונים. תחזיות הצמיחה היו 1.5% בלבד. את העלייה הובילה צריכה מוגברת של מכוניות ובגדים.

מגזר האינטרנט רושם גם הוא ירידות שערים לנוכח חדשות רעות: יאהו יורדת ב-4.5%, לאחר שהודתה כי מספר הנרשמים למכירות פומביות באתר ירד באופן משמעותי מאז החלה לגבות תשלום תמורת הרישום.

מניית QXL ריקרדו יורדת ב-2.63% בעקבות רכישת eBay את iBazar. מפעילת אתר המכירות הפומביות eBay הודיעה אתמול כי רכשה את אתר המכירות הפומביות הצרפתי iBazar תמורת 112 מיליון דולר במניות. בכך תופסת eBay עמדת הובלה בשוק הצרפתי למכירות פומביות מקוונות, ומחזקת את מעמדה באירופה כולה. הרכישה היא מהלומה קשה לאתר QXL ריקרדו, המפעיל שירות מתחרה בבריטניה ובארצות אירופה. מניית QXL איבדה יותר מ-99% משוויה בשיא, והיתה אחת המניות הגרועות ביותר באירופה בשנה החולפת.

על רקע הירידות במניות הבנקים בולטת מניית הבנק השוודי SEB, שעולה ב-5.8% לאחר שהודיע הבנק על רכישת המתחרה Swedbank. המיזוג, שייצור את הבנק הגדול ביותר בסקנדינביה במונחי נכסים, מוערך ב-7.4 מיליארד דולר.

יצרנית התרופות GlaxoSmithKline עולה ב-3.3% לאחר שדיווחה אתמול על של 13% ברווחים בשנת 2000.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully