וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים מכחישה את הפרסומים לפיהם חברת איטונג שבשליטתה עומדת למכירה

3.3.2001 / 18:53

איטונג הציגה שחיקה של 70% ברווח הנקי ב-3 הרבעונים הראשונים של 2000 בשל ההאטה בענף הבניין בשנה האחרונה

גולן פרידנפלד

חברת אזורים הודיעה כי היא מכחישה את הפרסומים לפיהם יש בכוונתה למכור את אחזקותיה בחברת איטונג. הבוקר פורסם בעיתון "הארץ" כי קבוצת אי.די.בי (המחזיקה 64% מאזורים, שמחזיקה 74% מאיטנוג) נמצאת בהליכים ראשוניים למכירתה של איטונג לכמה משקיעים. מנכ"ל אזורים, איתן סורוקה, סירב להרחיב לגבי ההכחשה.

לאיטונג 2 מפעלים, בפרדס חנה ובאשקלון, המייצרים מגוון מוצרי בטון ואבנים משתלבות. איטונג סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2000 עם מחזור מכירות של 215 מיליון שקל שהיוו גידול של 27% לעומת התקופה המקבילה.

הרווח הנקי ב-3 הרבעונים הראשונים של 2000 עמד על 8.4 מיליון שקל בלבד, ונשחק בצורה משמעותית (ירידה של 70%) לעומת התקופה המקבילה, בה הסתכמה שורת הרווח ב-28.4 מיליון שקל.

הסיבה העיקרית לירידה ברווחים, למרות הגידול בהכנסות, הוא ההאטה בענף הבניין. ההאטה גרמה לעלייה משמעותית (30%) בהוצאות המכירה ובהוצאות השיווקיות של החברה בהשוואה לתקופה המקבילה.

איטונג, שמניותיה נסחרות בתל אביב על פי שווי של 232 מיליון שקל, רכשה ביוני 2000 11.3% נוספים מתשלובת אלוני תמורת 15 מיליון שקל, ובכך הפכה לבעלת השליטה בחברה ולמחזיקה ב-56.7% מתשלובת אלוני.

ייתכן כי ראשי קבוצת אי.די.בי מתכוונים לצמצם את החשיפה לסיכון הגובר בענף הבנייה והמיתון בו הוא מצוי. הסיכון בא לידי ביטוי בשחיקה ברווחיות בדו"חותיה האחרונים של איטונג. ואכן, ראשי הקבוצה הודיעו בעבר כי יבססו את פעילותה העסקית על קריטריונים שיבטיחו צמיחה, ובהם חלוקת דיווידנדים, השבחת ערך, יציאה מחברות שלא מקנות לקבוצה יתרון אסטרטגי והכנסת שותפים.

לאחרונה רכשה קבוצת גנדן בראשותו של נוחי דנקנר 14% נוספים ממניות אזורים על פי שווי חברה של 360 מיליון שקל, ולאחר עסקה זו תחזיק גנדן ב-20.7% מאזורים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully