וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן עמי: דו"ח אור - הזוי ומופרך

5.9.2003 / 0:03

השר לביטחון פנים לשעבר תוקף בחריפות את מסקנות ועדת אור נגדו. "הם היו צריכים לשים ראש של מישהו על השולחן", אמר בראיון לערוץ 1

שלמה בן עמי, מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן אירועי אוקטובר 2000, תוקף בחריפות את ועדת אור בראיון לערוץ 1. הוועדה, שבחנה את המהומות שבמהלכן נהרגו 13 ערבים ישראלים, קבעה כי בן עמי כשל בתפקידו כשר לביטחון פנים, והמליצה למנוע ממנו לכהן במשרה זאת בעתיד. "המסקנה הזו היא מסקנה הזויה" זעם בן עמי הנמצא בלונדון בימים אלה, "היא באה למלא צורך שאני מבין אותו, של איזשהו קונצנזוס בתוך הוועדה כדי לקבל לגיטימציה, כי הייתה מחויבות שכולם יחתמו על המסקנות".

כשנשאל האם שימש שעיר לעזאזל כדי שהציבור הערבי יקבל את מסקנות הוועדה השיב השר: "הם הרגישו שהם צריכים לעשות איזשהו תשלום. לשים את ראשו של מישהו על השולחן כדי להגיע לקונצנזוס".

השר לשעבר שב ותקף את המסקנות האישיות נגדו: "ההחלטה הזו כל כך הזויה ומופרכת. אני לא בפוליטיקה, אני אינני נותן רבע סימן שיש בכוונתי לחזור לפוליטיקה. קרוב לוודאי, סבירות של מאה אחוזים שאם אי פעם אחזור לפוליטיקה זה לא בדיוק המקום שאני ארצה למצוא את עצמי, ולכן זאת אמירה לחלוטין הזויה".

בדו"ח ועדת אור נכתב עוד כי בן עמי לא הכין את המשטרה למהומות בקנה מידה נרחב במגזר הערבי, אף שהיה ער לתהליכים שהגבירו את הסיכון לכך. השר לשעבר גם "לא גילה ערנות מספקת" לסיכונים הכרוכים בשימוש בתחמושת מצופה גומי בפיזור הפגנות ולא דאג לפריסה הולמת של כוחות המשטרה בגזרות השונות. בן עמי, נכתב, "לא פעל בתקיפות ובנחרצות מספיקות בפיקוח על פעולת המשטרה כמתחייב מתפקידו ומחומרת האירועים".

בתוך כך דוווח אתמול כי מאבטח הוצב ליד ביתו של תת ניצב משה ולדמן, שוועדת אור קבעה כי יש לשחררו משירות במשטרה בעקבות תפקודו במהומות אוקטובר. בקול ישראל דווח כי ההמשטרה מסרה שמאבטחים הוצבו ליד בתיהם של רבים מבעלי התפקידים שהוועדה הזהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully