וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות כיבוש עיראק - 29 מיליארד דולר בשנה

4.9.2003 / 10:47

דו"ח שכתבה ועדת התקציב בבית הנבחרים מעלה חשש שכוחה הצבאי של ארה"ב עומד בפני סכנה. קובע: יש להפחית מספר החיילים בעיראק או להגדיל הצבא

שהיית צבא ארה"ב בעיראק עלולה לעלות למשלם המיסים האמריקאי 8-29 מיליארד דולר מדי שנה, כך עולה מניתוח כלכלי שערכה ועדת התקציב של בית הנבחרים. ההוצאה הכספית תלויה במספר החיילים וכלי הנשק שהאמריקאים יזדקקו להם במאמץ להשבת הסדר והשקט לעיראק.

בסוכנות איי.פי דווח שהדו"ח שכתבה הוועדה מגלה כי עלות שכרם של החיילים בשרות סדיר המשרתים בעיראק עלול להגיע ל-12 מיליארד דולר מדי שנה, בהתאם למספר החיילים הנדרש. מחברי הדו"ח קובעים כי על מנת לשמר את כוחה הצבאי של ארה"ב בעולם, יש לשקול להגדיל את מספר חיילי הסדיר, או לחילופין להפחית את מספר החיילים המשרתים בעיראק, להחזירם לארה"ב ולהכשירם למשימות נוספות שעומדות בפני צבאה של המעצמה הגדולה בעולם.

המחברים טוענים כי הממשל חייב להפחית את מספר החיילים בעיראק לא יאוחר ממרץ 2004. כיום משרתים במפרץ הפרסי 180 אלף חיילים, ולפי הדו"ח יש להפחית את מספרם ל-38 עד 64 אלף. המחברים מציעים לשלוח לעיראק את המשמר הלאומי לשמירת שלום ולהפחית את מספר הנחתים המשרתים במדינה, ובכך תגיע העלות השנתית של הכיבוש האמריקאי ל-19 מיליארד דולר. מספר החיילים ינוע בין 67 ל-106 אלף.

הדו"ח מתפרסם בעיצומה של ביקורת חריפה מבית על הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, לפיה החיילים בעיראק קורסים תחת העומס המוטל עליהם וכי יש לשלוח למדינה עוד ועוד חיילים. האמריקאים זועמים על מדינות רבות המביעות "תמיכה שקטה" במאמץ האמריקאי בעיראק, אולם לא מוכנות לשלוח לשם ולו חייל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully