וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

eBay רכשה את אתר המכירות הפומביות האירופי iBazar ב-112 מיליון דולר

3.3.2001 / 18:53

iBazar הוא המוביל בתחום בצרפת; הרכישה מהווה מכה קשה ל-QXL ריקרדו המתחרה ב-eBay באירופה

דפנה מאור
ltpgt
מפעילת אתר המכירות הפומביות eBay (סימול EBAY) הודיעה אתמול כי רכשה את אתר המכירות הפומביות הצרפתי iBazar תמורת 112 מיליון דולר במניות. בכך תופסת eBay עמדת הובלה בשוק הצרפתי למכירות פומביות מקוונות, ומחזקת את מעמדה באירופה כולה.
lt/pgt

ltpgt
iBazar נוסד בשנת 1998, ומפעיל שירותי מכירות פומביות מקוונות ב-8 ארצות, באירופה ובדרום אמריקה. האתר משרת 2.4 מיליון משתמשים רשומים, ורשם מכירות גולמיות של יותר מ-95 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2000. ל-eBay היו באותו רבעון מכירות של 137 מיליון דולר באירופה. שוק המסחר המקוון באירופה גרף בשנת 2000 הכנסות של 80 מיליארד דולר, לפי מחקר של חברת פורסטר.
lt/pgt

ltpgt
לפי תנאי העסקה, eBay תשלם 2.25 מיליון מניות חדשות, בכפוף לערך מינימלי של 66 מיליון דולר ומקסימום של 112 מיליון דולר, בהתבסס על מחיר המניה בבורסה. eBay אמרה כי הרכישה תגרום לירידה של 4 סנט למניה על בסיס פרופורמה, לפני הפחתות בתוצאות הרבעון שאחרי השלמת הרכישה.
lt/pgt

ltpgt
רכישת iBazar היא מהלומה קשה לאתר QXL ריקרדו, המפעיל שירות מתחרה בבריטניה ובארצות אירופה. מניית QXL הלכה מדחי אל דחי ואיבדה יותר מ-99% משוויה בשיא. התחרות הקשה מול eBay הותירה את המתחרה הבריטית מאחור, והיא היתה אחת המניות הגרועות ביותר באירופה בשנה החולפת.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully