וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפויות עליות מתונות בעקבות פקיעת אופציות המעו"ף

3.3.2001 / 18:53

המניות הדואליות פותחות את יום המסחר עם פער ארביטראז' שליליים; פורמולה עשויה לרכז עניין לאור השלמת הסכם הקצאת המניות לקבוצת דלק ובנק המזרחי

אלי דניאל

היום יחל מועד פקיעת אופציות המעו"ף, מה שעשוי סוף סוף להגביר את הענין והפעילות בבורסה, לאחר שלושה ימי מסחר דלי פעילות.

רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות די.בי.אם, סבור כי פקיעת אופציות המעו"ף צפויה להיות שקטה למדי עם נטייה לביקושים. דרור מעריך כי המדד הקובע לפקיעה ינוע בטווח שבין 460 ל-465 נקודות. להוציא פקיעת האופציות, אשר תגדיל כנראה את מחזורי המסחר, דרור סבור כי אווירת המסחר ששררה בבורסה בימים האחרונים, לא צפויה להשתנות.

בין הגורמים העשויים להשפיע לשלילה על מגמת המסחר - הירידה בשיעור של 2.1% שנרשמה אתמול בנאסד"ק, ירידה שמשלימה נפילה של כ-12% במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים; מדד המחירים לצרכן בארה"ב, שעלה בחודש ינואר ב-0.6%, מה שמקטין את הסיכויים להורדת הריבית ע"י נגיד הפדרל ריזרב; ואי הוודאות באשר למועד הקמתה של ממשלת האחדות והמצב המדיני-בטחוני.

כאמור, את עיקר הפעילות בשוק צפויים לרכז היום שחקני המעו"ף, שכן, המשקיעים מעדיפים בשלב זה להמתין "על הגדר" ולראות להיכן פונה הבורסה.

מספר מניות דואליות יפתחו הבוקר את המסחר עם פערי ארביטראז' שליליים בולטים.

מניית טבע, המניה המובילה בבורסה בתקופה האחרונה תפתח את יום המסחר עם פער ארביטראז' שלילי של 1.1%. מניית נייס תחל את המסחר עם פער שלילי של 3.3%, מניית מטאלינק פותחת בפער שלילי של 7.4% ואילו מניית ריטליקס תפתח את המסחר עם פער שלילי של 5.2%.

גם מניות קבוצת פורמולה פותחות הבוקר את המסחר עם פערים שליליים. החברה האם, פורמולה, מתחילה את המסחר בפער שלילי מזערי של 0.1%, קריסטל תפתח עם פער שלילי של 3.9% ואילו מניית מג'יק, אשר צנחה אתמול בשיעור של 8.9%, עלולה להמשיך את מסעה דרומה לאחר שתפתח את המסחר בפער שלילי של 9.3%. עם זאת, כדאי לציין, כי על פי פרסומים ב"ידיעות אחרונות", פורמולה השלימה את פרטי ההסכם לפיו תגייס 60 מיליון דולר במסגרת הקצאת מניות לקבוצת דלק ולבנק המזרחי.

לעומתן, מניית כור תחל את המסחר עם פער חיובי של 1.3% ואילו מניית דלתא תפתח עם פער חיובי של 6.8%.

מניית איטונג עשויה לרכז היום ענין רב, לאור הפרסומים לפיהם קבוצת אי.די.בי מעוניינת למכור את החזקותיה בחברה. מניה נוספת שעשויה לבלוט בירידות שערים היא מניית ארט אין, לאור הידיעות כי אתר פורסייל עומד בפני סגירה מוחלטת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully