וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ אחר הסדרות של וורנר

רוני קורן-דינר

3.9.2003 / 15:59

כמעט כל גופי השידור מתמודדים על רכישת התכנים של וורנר. רשת במו"מ על "חברים" ו"אי.אר", קשת במו"מ על "מתחת לאדמה", טלעד רכשה את "הסופרנוס", "Everwood" ו"הבית הלבן"

אולפני וורנר מנהלים מגעים עם רוב גופי השידור בישראל על רכישת הסדרות והסרטים מבית היוצר של האולפנים. לאחר חתימת ההסכם עם טלעד על הסדרות "סופרנו'ס", "הבית הלבן" ו"Everwood" אתמול, נודע כי האולפנים האמריקאיים מנהלים מו"מ עם הזכיינית רשת על רכישת העונות החדשות של "חברים" ו"ER", ואילו עם קשת מתנהלים מגעים לגבי הסדרה המוערכת "Six Feet Under".

כמו כן, טלעד, שחתמה עם וורנר על שידור העונות החמישית והשישית של "סופרנו'ס", קיבלה היום אישור על רכישת העונה הרביעית, שאף היא טרם נראתה על המסך בישראל. גורמים בענף טוענים כי המחיר ששילמה טלעד גבוה בהרבה מזה שדיווחה עליו - 10-12 אלף דולר לפרק. חלק מהגורמים, שמנהלים בעצמם מו"מ על רכישת סדרות מוורנר, טוענים שהמחיר שדורשים האולפנים זהה לזה שנדרש מחברות הכבלים - כ-15-20 אלף דולר לכל שעת רכש. לדברי אותם גורמים, בוורנר מסכימים להפסיק עם "עסקאות החבילה" לפיהן נדרשים הרוכשים לקנות סדרות רבות נוספות יחד עם הסדרות שהם מעוניינים בהן, אך לא מסכימים להוריד את המחיר בצורה משמעותית.

כל הסדרות הללו היו אמורות להיות משודרות השנה בערוץ 3, אולם בשל הסכסוך הכספי עם וורנר הן לא ישודרו בערוץ. לאור הסכסוך עם הכבלים, שעבר לפסים משפטיים, החליטו לאחרונה במחלקת ההפצה של וורנר לפנות לגופים אחרים בישראל. כעת מנהלים האולפנים מגעים גם עם חברת YES ועם חברת יסמין (המפיקה את חבילת ערוצי הסרטים בתשלום עבור הכבלים), על רכישה של חבילת סרטים וסדרות.

עד לאחרונה התנהל מו"מ גם עם ערוץ 10, אך בשל העובדה כי עתידו של הערוץ אינו ברור והמשקיע הפוטנציאלי משה סאבא טרם חתם על ההסכם לרכישת מחצית ממניותיו, העסקה לא הבשילה.

בקשת סירבו להגיב על הדברים בטענה כי החברה אינה נוהגת למסור מידע על מגעים שהיא מנהלת. מרשת נמסר כי לא יוכלו להגיב עד שייחתם הסכם. לדברי גיא זהר, המשנה למנכ"ל ערוץ 10 לענייני תוכן, אמנם נערכו פגישות עם נציגי וורנר במשרדי החברה בלונדון, אולם לא דובר על עסקה קונקרטית. יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של YES, מסר כי לא מתנהל עם וורנר מו"מ לרכישת סדרות לפי שעה, בשל גובה המחיר שדורשים האולפנים. יוסי עוזרד, מנכ"ל חברת יסמין טי.וי, אמר כי וורנר פנתה לכל גופי השידור, והוא לא יוכל להגיב בנושא עד למיצוי המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully