וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת אי.די.בי מציעה למכירה את חברת מוצרי הבנייה איטונג

3.3.2001 / 18:53

העניין נמצא בשלבי בדיקה ראשוניים, אך עדיין לא התקבלו הצעות קונקרטיות

הארץ
מאת עמית שרביט

אי.די.בי מבקשת למכור את החברה הנכדה איטונג לכמה משקיעים - כך אומרים מקורות בענף הנדל"ן. בין המשקיעים שאליהם פנתה הקבוצה מצוי גם יצחק תשובה, שהכחיש את הידיעה. באי.די.בי ביקשו שלא להתייחס לידיעה. עם זאת, מקורות בקבוצה אמרו ל"הארץ" כי העניין נמצא בשלבי בדיקה ראשוניים, אך עדיין לא התקבלו הצעות קונקרטיות.

איטונג עוסקת בייצור לבנים, אבנים משתלבות, אביזרי צנרת, לוחות בטון ומבני מגורים ותעשייה בשיטה משולבת. היא מייעדת את רוב מוצריה לשוק הבנייה למגורים. איטונג נשלטת על ידי חברת אזורים - 78%, שהיא חברה בת של אי.די.בי - 64%.

החברה נסחרת בשווי של 232 מיליון שקל, וההון העצמי שלה בתשעת החודשים הראשונים של 2000 הסתכם ב-365 מיליון שקל - לעומת 368 מיליון שקל ב-99'. איטונג רשמה רווח של 8.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2000 - לעומת רווח של 30 מיליון שקל ב-99'.

לדברי בכיר בענף הנדל"ן, ההערכה היא כי ראשי קבוצת אי.די.בי מתכוונים לצמצם את החשיפה לסיכון הגובר בענף הבנייה עקב המיתון העמוק ששורר בו. ואכן, ראשי הקבוצה הודיעו בעבר כי יבססו את פעילותה העסקית על קריטריונים שיבטיחו צמיחה, ובהם חלוקת דיווידנדים, השבחת ערך, יציאה מחברות שלא מקנות לקבוצה יתרון אסטרטגי והכנסת שותפים.

הקבוצה כבר ביצעה כמה צעדים בכיוון זה בחודשים האחרונים. כך לדוגמה, באוקטובר 2000 דיווחה כלל תעשיות, מקבוצת אי.די.בי, כי היא מנהלת משא ומתן למכירת 50% מאחזקותיה בחברת משאב לחברת CRH האירית, שפועלת בתחום הבניין והמלט. משאב היא הבעלים של מונופול המלט נשר. גם חברת גנדן, שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר, רכשה בחודשים האחרונים מניות של חברת נכסי אזורים (20.7%); הן מגופים מוסדיים והן במסגרת המסחר בבורסה.

צעד נוסף היה מיזוג קליל אלומיניום, שבשליטת דיסקונט השקעות, עם חברת אלומאיר באוקטובר 2000. שתי החברות מספקות מוצרים לענף הבנייה. מנכ"ל קליל, דב יעקובי, אמר אז כי המיזוג בוצע על רקע השפל המתמשך בענף הבנייה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully