וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה תשב בממשלה משותפת עם גנדי וליברמן

3.3.2001 / 18:53

לא על הרבה דברים מסכימים בימים אלו במפלגה; מי ימנה את השרים? מי יהיה שר הביטחון? וילנאי, סנה, פואד או פרס? ביילין ובן עמי מתאחדים נגד אחדות ומזהירים מפילוג

הוסרה אבן הנגף העיקרית בדרך לצירוף מפלגת העבודה לממשלת האחדות בשיתוף עם סיעת ישראל ביתנו-האיחוד הלאומי.

פורום שרי העבודה החליט אמש כי אם הליכוד יסכים לחתום על הסכמים קואליציוניים, לפיהם חברי הכנסת רחבעם זאבי ואביגדור ליברמן לא יוכלו להעלות במליאות הממשלה נושאים הקשורים למצעם כמו טרנספר או אפלית מיעוטים, הם יהיו מוכנים לשבת עימם בממשלה אחת.

על פי החלטת שרי המפלגה, אם שרון יסרב לתנאי זה, לא תצטרף העבודה לממשלתו. בכך למעשה הסירה מפלגת העבודה את האיום של אהוד ברק, לפיו לא תשב העבודה בממשלה אחת עם ליברמן וזאבי.

ההחלטה כצפוי גררה תגובות נזעמות בעיקר מצדו של המתנגד העיקרי לממשלת אחדות, השר יוסי ביילין, שאיים בפילוג המפלגה, אם אכן יתממש המהלך. פורום שרי העבודה ישובו יפגשו היום בשעות הצהריים במטרה להחליט באילו תיקים מעוניינת המפלגה.

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הנחה את צוות המשא ומתן של הליכוד, שלא לוותר על תיק האוצר לטובת מפלגת העבודה. השר שמעון פרס, טרם השיב להצעתו של אריאל שרון, לכהן כשר ביטחון בממשלת האחדות. שיחת הטלפון בין שרון לפרס, הייתה גם אות הפתיחה למלחמה במפלגת העבודה על תיק הביטחון. מי שרואים עצמם מועמדים ראויים לתפקיד הם בנימין בן אליעזר, אפרים סנה ומתן וילנאי. בן אליעזר וסנה כבר מסרו באופן רישמי על כוונתם. מועמד נוסף לתפקיד, הוא השר אמנון שחק ששמו הועלה בעבר בהקשר זה. שחק נפגש בתחילת השבוע עם שרון, אולם סירב להתייחס לאפשרות הצטרפותו כשר ביטחון בממשלה. בעבודה תקפו אתמול את הצעת שרון לפרס וטענו כי מדובר בהתערבות בוטה בנוהלי המפלגה, זאת, בניגוד להבטחתו לא להתערב בעניינים הפנימיים של מפלגת העבודה.

בן עמי: המפלגה תאבד את זהותה

שרי העבודה לא הצליחו אתמול להגיע להסכמה בשאלת המנגנון שימנה את השרים. כפי הנראה, השרים יחליטו על הקמת ועדה בראשותם שתקבע את חלוקת התיקים. פורום "שרינו", צפוי להתכנס היום בצהריים בשנית לדון בסוגייה זו. אם לא תושג הסכמה, יועבר העניין להכרעתה של ועדת החוקה של העבודה. הצעה נוספת שהועלתה בנושא זה היא לקיים הליך של בחירות במרכז המפלגה.

אתמול הזהיר השר יוסי ביילין, מפני פילוג אפשרי במפלגת העבודה אם זו תצטרף ל"ממשלת טהראן-אסואן", כלשונו של ברק. הנושא יגיע לשיאו ביום שני הבא, מועד ישיבת המרכז. המתנגדים להצטרפות הם יוסי ביילין, שלמה בן עמי, יולי תמיר, אופיר פינס, וראש הממשלה אהוד ברק, שצפוי לנאום במרכז, בנושא.

בן עמי אמר כי לעבודה ישי ממילא בעיה קשה של זהות, למול מפלגות כמו שינוי וש"ס, ואם היא תצטרף לממשלה, היא עלולה לאבד את זהותה כליל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully