וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן יתפטר אם לא יזכה לגיבוי המועצה"

רויטרס

3.9.2003 / 12:50

כך אמר שר ההסברה הפלסטיני. מחר תקיים המועצה המחוקקת הצבעת אמון בממשלת אבו מאזן. ערפאת מאשים את ישראל במותה של מפת הדרכים

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, יודיע מחר למועצה המחוקקת הפלסטינית כי יתפטר אם לא יזכה לגיבוי לצעדיו המדיניים. שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר, אמר כי "אבו מאזן יבקש את תמיכת המועצה המחוקקת הפלסטינית או שיתפטר מתפקידו". מוקדם יותר דווח כי המועצה המחוקקת צפויה לקיים בדיון מחר הצבעת אמון בממשלה. בקול ישראל דווח כי רבים מחברי המועצה תומכים בהפלת ממשלת אבו מאזן.

בתוך כך, האשים יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, את ישראל במותה של מפת הדרכים. לדבריו, פעולות צה"ל בשבועות האחרונים קברו סופית את התכנית המדינית. בראיון שנתן לאתר האינטרנט של רשת סי.אן.אן, האשים ערפאת את הממשל האמריקאי כי לא עשה די לשמר את התכנית המדינית, כנראה בגלל ההסתבכות בעיראק או הבחירות הקרובות לנשיאות. הוא הוסיף והעריך כי יש סיכוי נמוך כי החמאס והג'יהאד האיסלאמי יסכימו לחידוש הפסקת האש.

יו"ר הרשות המעיט בחומרת הקרע בינו לבין ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן. לטענתו, הדיווחים על המאבקים ביניהם נופחו על ידי ישראל כדי ליצור בעיות פנימיות במנהיגות הפלסטינית. למרות הצהרתו, הצעות הפשרה שניסו לתווך בין השניים נכשלו עד כה.

אתמול אמר שר הביטחון, שאול מופז, כי ערפאת צריך להיעלם. בראיון לגלי צה"ל אמר מופז כי ישראל עשתה טעות שלא גירשה אותו לפני שנתיים. לדבריו, הנושא צריך להישקל בשנית בעתיד הקרוב, אולי בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully