וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57 אלף כבשים לכודות בלב ים

עופר אדרת

3.9.2003 / 10:05

ערב הסעודית מסרבת לקלוט את משלוח הכבשים מאוסטרליה מחשש שנדבקו במחלה; "תנו לחיות לחיות": מדובר במחדל בינלאומי

שלטונות ערב הסעודית מונעים מזה כשבוע את כניסתה למדינה של ספינה אוסטרלית שעל סיפונה 57 אלף כבשים. העיתון "ערב ניוז" דיווח, כי כניסת הספינה לנמל ג'דה נדחתה לאחר שהכבשים אובחנו כנגועות במחלה מדבקת שעשויה לעבור לבני אדם.

מאז תחילת החודש מוחזקות הכבשים בתנאים קשים על סיפון האנייה "קורמו אקפרס", שנמצאת כרגע בלב ים, באזור ים סוף. על פי הדיווחים, הטמפרטורה באזור מגיעה ל-41 מעלות צלזיוס בצל ומצבם של בעלי החיים לא ברור. גורמים רישמיים באוסטרליה דחו את הטענות לפיהן לקו הכבשים במחלה, וטוענים כי מדובר במחלה אחרת, שמאפייניה דומים. כך או כך, הודיעו שר החקלאות האוסטרלי, וורן טראס, ושר המסחר, מארק ווייל, על הפסקה של משלוחי בעלי החיים לערב הסעודית בעקבות הפרשה.

בעקבות פרסום הפרשה פנתה עמותת "תנו לחיות לחיות" לראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון הוורד, ולשגרירות אוסטרליה בישראל, בבקשה לנקוט בפעולה מיידית להצלתן של הכבשים. לדברי אתי אלטמן, דוברת העמותה: "מדובר במחדל בקנה מידה בינלאומי".

"200 אלף כבשים מתות בשנה"

בארגון "אנונימוס" ציינו כי מדובר רק במקרה אחד מיני רבים של מסחר בבעלי חיים בטווחים גדולים. לדברי אנשי הארגון, מסחר מסוג זה מתאפיין בשיעור תחלואה גבוה, שהות ארוכה במכלאות מחניקות וצפופות ומקרי מוות רבים.

על פי הדיווחים, בכל שנה נשלחות מאוסטרליה כ-5.5 מיליון כבשים למזרח התיכון. המסע אורך בין 10 ימים לשלושה שבועות, וכתוצאה מהתנאים הקשים השוררים בו, מתות בין 150 ל-200 אלף כבשים מדי שנה בדרך זו. כך, לפי הערכת ארגני רווחת בע"ח אוסטרליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully