וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שרון נחקר באזהרה בפרשת האי היווני

3.9.2003 / 10:02

בנו של ראש הממשלה נחקר במשטרה במשך 4 שעות. להשלמת חקירת הפרשה יזומנו כנראה למשטרה גם ראש הממשלה ובנו הנוסף, עומרי שרון

בצהריים הסתיימה חקירתו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה, במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בפתח תקוה. שרון נחקר במשך ארבע שעות בפרשת האי היווני.

כתב הארץ, ברוך קרא, מוסיף:

בפעם הקודמת שנחקר בפרשה זו, בסוף יולי, שמר שרון על זכות השתיקה, כפי שעשה גם בחקירה בפרשת סיריל קרן. במשטרה מקווים כי בחקירה זו יחליט מסיבות שונות לשתף פעולה, גם אם באופן חלקי.

פרשת האי היווני נחשפה לאחר שהמשטרה מצאה ראיות, לכאורה, שראש העיר ירושלים לשעבר, אהוד אולמרט (כיום שר התעשייה והמסחר), סייע לקבלן דוד אפל, במהלך עסקי שהתכוון לנהל ביוון, בתמורה לסיוע בפריימריס בליכוד בשנת 1999. על מנת להשלים את החקירה בפרשה, יזומנו ככל הנראה אריאל ועומרי שרון לחקירה. ייתכן וגם אפל יזומן פעם נוספת למשטרה.

במשטרה חושדים כי אפל קיים קשר גם עם משפחתו של היריב של אולמרט בפריימריס - אז שר החוץ, אריאל שרון. לפי החשד, אפל שכר את שירותי גלעד שרון כיועץ כלכלי לרכישת "האי היווני", וחתם עמו על חוזה מנופח, שממנו גלעד הרוויח מאות אלפי דולרים והיה עתיד להרוויח עוד מאות רבות.

בידי המשטרה הקלטות מפלילות לכאורה, שמתעדות מאמצים שעשה אפל למען בחירת שרון בפריימריס 1999 ואת המאמצים שעשה למען בחירתו של אולמרט. נדירים המקרים, אומרים במשטרה, שבהם הראיות כה מובהקות. אם למישהו היה ספק מי בעל העסקה, נכתב בחוזה מפורשות "חוות השקמים" (ולא רק גלעד שרון). "ראש הממשלה", אומרים במשטרה, "הוא עדיין הבעלים של החווה, גם אם באופן פורמלי העביר אותה לידי בנו".

באמצע השנה שעברה העבירה המשטרה לפרקליטות המלצות להעמיד לדין את אולמרט ואפל. במקביל, הוגש גם דו"ח אודות שרון ובנו. כעבור כמה חודשים הונח חומר החקירה על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה. במשטרה טוענים כי ציפו להוראה של היועץ לחקור את הסתעפות הפרשה ואילו גורמים במשרד המשפטים טוענים כי לא הוגשה כל בקשה לחקור את ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully