וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זירוקס חוטפת מכה נוספת: בעלי המניות תובעים את ההנהלה; מניית החברה יורדת ב-2.6%

3.3.2001 / 18:53

לפני כשבוע הודיעה החברה כי בכוונתה לפטר 10,000 עובדים; כדי לשרוד שואפת החברה לעבור לתחום מכונות צילום דיגיטליות המקושרות לרשתות מחשב

גיא צ'אק
ltpgt
יצרנית ציוד הצילום זירוקס (סימול XRX) חטפה היום מכה נוספת: בעלי המניות של החברה מאשימים את ההנהלה באי סדרים. בעלי המניות מאשימים את המנהלים הקודמים והנוכחיים של החברה בכך שניסו להוריד את מחיר המניה, הוציאו הודעות כוזבות וביצעו עבירות חשבונאיות. הנתבעים הם יו"ר החברה פול אלר, המנכ"ל ריצ'רד תומן, סמנכ"ל הכספים בארי רומריל ובעלי תפקידים נוספים.
lt/pgt

ltpgt
התובעים דורשים פיצויים לאלה שרכשו מניות זירוקס בין פברואר 1998 לפברואר 2001. דוברת החברה מסרה בתגובה כי החברה מכחישה בתוקף את הטענות ותפעל להגן על עצמה.
lt/pgt

ltpgt
התביעה באה בתקופה קשה עבור זירוקס, שנאבקת מזה כשנה בירידה בהכנסות ובקריסת מניותיה. לפני כשבוע הודיעה ענקית הצילום כי בכוונתה לפטר 10,000 עובדים, שהם כ-11% מכוח האדם בחברה.
lt/pgt

ltpgt
בינואר הודיעה זירוקס כי בכוונתה לקצץ 4,000 משרות במהלך הרבעון הראשון, וכי במהלך השנה יפוטרו עובדים נוספים. החברה לא פירטה כמה. זירוקס עושה כעת מאמצים לעבור לרווחיות לאחר שנקלעה לקשיים.
lt/pgt

ltpgt
עתה נאבקת זירוקס כדי להפוך מחברה המתמחה במכונות צילום בשחור לבן ליצרנית מכונות צילום דיגיטליות צבעוניות המקושרות לרשתות מחשב. ב-2000 דיווחה החברה על הכנסות של 18.6 מיליארד דולר, אולם היו לה הפסדים של 384 מיליון דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully