וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מוריד דירוג לסאן מיקרוסיסטמס

3.3.2001 / 18:53

המשבר בענף הדוט.קום פגע ביצרנית השרתים; המניה הגיעה לשפל של שנה

TheStreet.com

אריק גילין

טום קרימר, אנליסט של חברת מריל לינץ', הוריד את דירוג המניה של סאן מיקרוסיסטמס מ"החזק" ל"נייטרלי".

האנליסט הוריד גם את ההערכות להכנסות והרווחים של החברה. לשנת הכספים 2001 קרימר צופה רווח של 65 סנט למניה לעומת 68 סנט בהערכה קודמת. לשנת 2002 הוא צופה 84 סנט למניה, לעומת הערכה ל-89 סנט למניה עד כה. האנליסטים של פירסט/קול תומפסון צופים שהמניה של סאן תרוויח 66 סנט למניה ב-2001 ו-84 סנט למניה ב-2002.

קרימר גם הוריד את תחזית ההכנסות של סאן ל-20.7 מיליארד דולר ב-2001, הפחתה של 200 מיליון דולר לעומת תחזיות קודמות. ההערכות לגבי שנת הכספים 2002 היא 25.9 מיליארד דולר, ירידה לעומת הערכה קודמת של 26.1 מיליארד; קיימת אפשרות לירידות נוספות.

"חולשה כלכלית מאיצה מגמות שליליות שמאיימות על סאן, ומעלה את הסבירות שנצטרך להוריד שוב את המספרים", כתב קרימר למשקיעים.

לדברי קרימר, סאן מחזיקה מלאי שיכול להספיק לשלוש שנים והמצב יכול להחמיר עוד בגלל החזרות ציוד מחברות דוט.קום שכשלו. ואם המצב אינו חמור מספיק, הרי שחברות דוט.קום שעדיין פועלות כבר רכשו שרתים חדשים, ולא סביר שבעתיד הקרוב הן יעשו קניות אצל סאן. "ההתגברות על המשבר יכולה להימשך שנה, ושרתים חדשים מבוססי Ultra Sparc III רק מגדילים את ההוזלות שצריך יהיה לעשות כדי שהמלאי יימכר", כתב קרימר.

הירידה בדירוג פוגעת בסאן קשות, והיא באה אחרי סדרה של מהלומות שהחברה קיבלה בחצי השנה האחרונה. ביום רביעי המניה הגיעה לשפל הנמוך ביותר מזה 52 שבועות, ונפלה ב-66% מהשיא של 64.66 דולר למניה שנרשם בספטמבר. ביום רביעי בבוקר נסחרו המניות במערכת ה-Instinet לפני תחילת המסחר ב-9.8% פחות ממחיר הסגירה ביום שלישי, שעמד על 22.25 דולר.

זוהי ירידה תלולה למדי עבור חברה שהיתה יקירת עולם הטכנולוגיה, שהכתה בקלות את התחזיות באמצעות רווח שולי בריא, ואף פעם לא יכלה להתלונן על הגידול בהכנסות.

אבל הזמנים השתנו וההאטה הכלכלית פגעה בסאן, שסיפקה את הצרכים הטכנולוגיים בתקופת פריחת הדוט.קום. עכשיו נפסקה הפריחה והרבה לקוחות שסאן סמכה עליהם אינם קיימים יותר, מה שמקשה עוד יותר על הגידול. הוסיפו את ההאטה בהוצאות של הלקוחות הוותיקים והאמינים יותר על ציוד טכנולוגי, ונקבל את הרושם שלחברה לא צפויות יותר מדי סיבות לחייך.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully