וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנחת העבודה - רון ארד חי"

3.9.2003 / 0:01

ערוץ 1: ועדת וינוגרד, שמינה מופז לבחון הנושא, קבעה שאין שום נתון המעיד על מות הנווט. המשפחה: תמיד ידענו שהוא חי. ראש אכ"א: אני פחות אופטימי

"אין שום נתון שיכול לסתור את הנחת העבודה שרון ארד חי", כך נקבע בדו"ח ועדת וינוגרד שבחנה את הנושא והגישה לפני כשלושה שבועות את מסקנותיה לשר הביטחון, שאול מופז, ולרמטכ"ל, משה יעלון. בערוץ 1 דווח כי הוועדה, בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד, עסקה בשנה האחרונה בנושא הנווט הנעדר, רון ארד, ובחנה מסמכים ונתונים הקשורים לפרשה. ראש אכ"א, האלוף גיל רגב, הגיב על הפרסומים ואמר כי הוא פחות אופטימי בעניין ארד.

ועדת וינוגרד ממליצה לנקוט בשורת צעדים ופעולות שעשויים לסייע להסיר את הערפל מעל הפרשה. מערכת הביטחון מקיימת בימים אלה דיונים במסקנות והמלצות הוועדה. בערוץ 1 דווח כי ספק אם המלצות הוועדה אכן עשויות לקדם את ישראל בבירור גורלו של הנווט, שהיום מלאו 6,161 ימים לנפילתו בשבי.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי אין קשר בין השלמת הדו"ח לעיסקת חילופי השבויים המתגבשת עם החיזבאללה. במסגרת העסקה מצפה ישראל לקבל את אלחנן טננבוים ואת שלושת החיילים שנחטפו בלבנון, עומר סואעד, עדי אביטן ובני אברהם. בעבר הגדיר צה"ל השלושה כחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. עם זאת, פרסום המסקנות עלול ללבות את הביקורת נגד שיחרורם של השייח עבד אל כרים עובייד ומוסטפה דיראני, שנחטפו כדי לשמש קלפי מיקוח להחזרת ארד.

מטרת הוועדה: בחינה על ידי גורמים בלתי תלויים

ועדת וינוגרד מונתה על ידי שאול מופז בעת שכיהן כרמטכ"ל במטרה "לערוך בחינה מחודשת על בסיס כל מידע הקיים בידי קהילת המודיעין, כדי לגבש תמונת מודיעין מדויקת לגבי גורלו של רון ארד". המטרה במינוי הוועדה הייתה בחינת הנושא על ידי גורמים בלתי תלויים, שאינם מעורבים רגשית או מקצועית.

רון ארד נפל בשבי המיליציה השיעית אמל באוקטובר 1986, לאחר שמטוסו התרסק בלבנון עקב תקלה. בהמשך הועבר לידי החיזבאללה ומשם, כנראה, לרשותה של איראן. משפחתו של הנווט הפנתה בקשה לצה"ל להקים את הצוות כבר לפני כשלוש שנים. בצה"ל היססו, אולם בסופו של דבר הוחלט להיענות לבקשה.

השופט וינגורד סירב להתייחס לדו"ח. מדובר צה"ל נמסר כי הדו"ח נמצא בתהליך של בחינה והערכה בקהילת המודיעין.

המתווך הגרמני ביקר את עובייד ודיראני

בתוך כך דווח אתמול כי המתווך הגרמני במו"מ בין ישראל לחיזבאללה ביקר אתמול את השייח עובייד ומוסטפה דיראני בכלאם בישראל. בערוץ 10 דווח כי במהלך הפגישה, שארכה במחצית השעה, מסרו השניים למתווך מכתב לבני משפחותיהם בלבנון. השניים דחו את הצעתו לשלוח מכתב גם למזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה. על פי הדיווחים, המתווך נחוש בכוונתו להשלים את העסקה ולא להפסיק את המו"מ למרות הקשיים.

כתב "הארץ", ים יהושע, מוסיף:

אחיו של רון ארד, דודו, אמר אמש בתגובה לדיווח: "תמיד האמנו שרון חי, אחרת לא היינו נלחמים בעניין זה. עכשיו זה ידוע גם למערכת, וזה מזכיר את החובה המוסרית שיש למערכת, וגם לראש הממשלה ולרמטכ"ל, כלפיו. הם שלחו אותו, ולכן יש להם חובה כלפיו. אנחנו, המשפחה, בהחלט רוצים לראות את הדו"ח, וכבר ביקשנו זאת. הבטיחו לנו שנראה אותו בקרוב, וגם מי שהקים את הועדה הזו - לשעבר הרמטכ"ל והיום שר הבטחון - הבטיח זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully