וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך המשבר הפיננסי בטורקיה: בורסת איסטנבול צנחה ב-18%; הריבית הבין-בנקאית עלתה ב-6,200%

3.3.2001 / 18:53

הבנק המרכזי של טורקיה מוכר דולרים בהיקפים גדולים כדי לשמור על ערך המטבע המקומי

גיא צ'אק
ltpgt
נמשך המשבר הפיננסי בטורקיה. בורסת איסטנבול צנחה היום ב-18% לנוכח סכסוך בין נשיא המדינה סזר לראש הממשלה איצ'ביט. הריבית הבין-בנקאית זינקה ב-6,200%, שכן הבנק המרכזי של טורקיה מנסה למנוע את קריסת הלירה הטורקית. הבנק המרכזי מעודד את הבנקים למכור דולרים כדי לצמצם את כמות המטבע המקומי בשוק. הבנק המרכזי גם רכש 3.1 מיליארד לירה כדי להעלות את ערך המטבע בשוק.
lt/pgt

ltpgt
בשנה שעברה הגיעה רמת האינפלציה בטורקיה ל-70%, והמדינה לוותה 11 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית במסגרת תוכנית כלכלית לצמצום האינפלציה.
lt/pgt

ltpgt
המשבר בשוק המט"ח החל בשל החשש שראש ממשלת טורקיה, בולנט איצ'ביט, עומד להתפטר מתפקידו בעקבות סכסוך עם נשיא המדינה, אחמט נסדט סזר. סזר מאשים את איצ'ביט בכך שהוא אינו עושה די כדי להילחם בשחיתות. הבנק המרכזי של טורקיה מכר ביום שני 4.5 מיליארד דולר מתוך עתודות המט"ח של המדינה, שעמדו על 26.6 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
ראש הממשלה הודיע שבכוונתו להחזיק במשרתו, ולהמשיך לתמוך בתהליך הרפורמה הכלכלית. הבורסה החלה להתאושש אתמול אולם היום שוב צנחה בשיעור דו-ספרתי. יש המוצאים צדדים חיוביים במשבר - הוא יאפשר למשקיעים לבצע רכישות זולות במדינה ששואפת להפוך לחלק מהשוק האירופי המשותף.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully