וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.סי.קיו מתחילה להרגיל את משתמשיה לפרסומות

3.3.2001 / 18:53

קוביית הפרסומות באיי.סי.קיו התגלתה לראשונה ביולי 2000, והיא החלה להופיע בימים האחרונים גם אצל משתמשים שלא עדכנו גירסה; הפרסומות עצמיות, אולם הכיוון ברור

מאת עידו קינן

תוכנת המסרים המידיים איי.סי.קיו (ICQ) החלה לאחרונה להציג פרסומות בחלונות ההודעות, בהם מעבירים המשתמשים את המסרים. הצעד הפתיע רבים מהם, מכיוון שהשינוי התבצע מבלי שעדכנו את גירסת התוכנה שלהם, מה שמראה, שמדובר בעידכון תוכנה גורף, שהתבצע על ידי החברה. לפי שעה, מדובר בפרסומות עצמיות לאיי.סי.קיו, אולם סביר להניח, שבעתיד נראה פרסומות של גופים חיצוניים.

בימים האחרונים, הבחינו מספר משתמשי איי.סי.קיו, שלתוכנה שלהם נוספה קוביית הפרסום האמורה, כמו גם כפתור SMS בראש הממשק. הדיווחים מתייחסים לגירסאות 2000a מאפריל 2000, ו-2000b מאוקטובר 2000. הגירסה המעודכנת ביותר יצאה בפברואר 2000, ועליה לא קיבלנו דיווחים.

תוכנת המסרים המיידיים של AOL, שנקראת AIM, מציגה פרסומות מזה מספר שנים. אשתקד, החליטה החברה לצרף לחגיגה את ICQ, אותה רכשה ב-98'. חברים בקהילת האינטרנט Kult דיווחו ביולי, שהפרסומות החלו להופיע לפתע, בחלון הברכה ליומולדת, ובחלון שליחת כתובת אינטרנט (אך לא בחלון ההודעות). מסתבר, ש-AOL ביצעה אז מהלך של עידכון אוטומטי לתוכנות האיי.סי.קיו, אצל משתמשים שלא בחרו להוריד גרסה חדשה, כלומר מעין שדרוג בכפייה. האופציה לא לקבל עדכון אוטומטי הוסרה עוד לפני כן מהממשק של ICQ.

בחברת איי.סי.קיו סירבו להגיב, והפנו אותנו לחברת AOL. למרות נסיונות חוזרים ונשנים, לא הצלחנו לקבל את תגובתה.

כיצד להסיר את הפרסומות

אתר CEXX מציע, כצעד מונע, לחסום ברג'יסטרי (הגדרות המחשב הבסיסיות) את האפשרות לעדכון אוטומטי של התוכנה. למי שכבר רואה פרסומות, מציע האתר לחסום קבצי מטמון (cache), מה שישאיר את קוביית הפרסום ריקה; ואילו אתר Evil Avater ממליץ על הסרת קבצי DLL מסוימים, שתאפשר להציג רק פרסומת אחת ספציפית, ותגביר את מהירות התוכנה. הסרת כפתור ה-SMS, אם אתם לא זקוקים לו, תתבצע על ידי יצירת קובץ XML ריק וחסימתו, כפי שמוסבר גם כן ב-CEXX.

יש לציין, שבחוזה תנאי השימוש של תוכנת ICQ כתוב, כי "מידע [שמוסר המשתמש] עשוי לשמש למטרות מסחריות, כולל פרסום, פרסום ממוקד ושיווק". בנוסף, נאסר על המשתמשים לבצע שינויים בתוכנה.

בחוזה האמור קיימות שתי בעיות עיקריות. הראשונה, שניסיון לקרוא את החוזה דרך בתוכנה לא מוביל לקובץ, אלא לאתר איי.סי.קיו, שם יכולה החברה לשנותו בקלות. הבעיה השניה, שהחוזה המקורי, אותו אישרתם עם ההתקנה, אינו בהכרח זה שאתם מחויבים אליו. "ההסכם ותנאי השימוש של איי.סי.קיו [...] יחולו לכל שימוש בכל גירסה של התוכנה", נכתב בחוזה.

באילו גרסאות נוספו הפרסומות?

"בילד" (build) הוא גירסה פנימית של תוכנה. לכל תוכנה נבנות גירסאות פנימיות רבות, כשההבדלים עשויים להסתכם בניואנסים מזעריים (למשל: כפתור מסוים עובר מצד ימין לצד שמאל). בדיקות איכות שונות מתבצעות על ה"בילדים", וכשמוצאים "בילד" יציב ומוצלח, נותנים לו מספר גירסה חיצוני, ומשחררים אותו לשימוש.

הפרסומות נוספו בגירסה 2000b 4.60 "בילד" 3278, אשר שוחררה באוקטובר 2000, ובגירסה 2000a 4.29 "בילד" 3140, מאפריל 2000. הגרסה המעודכנת ביותר היום היא 2000b 4.63 "בילד" 3279.

כדי לבדוק איזה גירסת איי.סי.קיו יש לכם ואיזה בילד, לחצו על כפתור ICQ, בחרו Help ואח"כ About.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully