וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: רגשות שליליים עושים אתכם חולים

2.9.2003 / 10:58

מחקר שנערך בארה"ב השווה את המערכת החיסונית של אנשים פסימיים ואופטימיים; התוצאות: בעלי המשקפיים הורודים בריאים יותר

מחקר עדכני, שפורסם בעיתון "האקדמיה הלאומית של המדעים", קושר בין פעילות מוחית שלילית והיחלשות המערכת החיסונית. המדענים האמריקאים שערכו את המחקר ביססו את הטענות המוכרות, לפיהן מחשבות שליליות יכולות לעשות אתכם חולים.

מדענים ידעו זה מכבר שפסימיסטים - המדורגים כיותר רגישים לאירועים שליליים - הם בעלי פעילות רבה יותר באזור במוח הקרוי
"הקליפה הקדם מצחית הימנית". פעילות ערה יותר בצידו השמאלי של חלק המוח קשורה לרגשות חיוביים.

בבי.בי.סי דווח כי ד"ר ריצ'ארד דייוידסון, שעמד בראש צוות המחקר, ערך ניסויים בקרב 52 בני אדם, בגילאי 57-60. כל אחד מהם התבקש להיזכר באירוע אחד שגרם לו להרגיש מאוד שמח, ובאחד שגרם לו להרגיש עצוב, מפוחד או כעוס. הפעילות האלקטרונית במוחם של המתנדבים נמדדה, במטרה לבדוק איזה חלק מהמוח פעיל יותר.

"לרגשות תפקיד חשוב בוויסות מערכות הגוף"

בשלב הבא קיבל כל מתנדב תרכיב חיסון נגד שפעת. התרכיב גורם לתגובה חיסונית שאמורה לסייע לגוף לטפל בזיהום דלקתי, אם מתפתח כזה. במשך שישה חודשים נמדדו הרמות של הנוגדים בגוף של כל אחד מהמתנדבים - כדי לבדוק את ההצלחה של החיסון.

התוצאות הוכיחו את מה שכבר היה ידוע - אלה שאצלם נרשמה פעילות ערה בצידו הימני של המוח - היו בעלי מערכת החיסון הגרועה ביותר. בקרב אלו שאצלם נרשמה פעילות בצידו השמאלי של המוח - הקשור לרגשות שמחים - התקבלו תוצאות חיוביות, שהראו על מערכת חיסונית חזקה ויציבה. ד"ר דייוידסון סיכם את הממצאים, ואמר כי "לרגשות יש תפקיד חשוב בוויסות מערכות הגוף שמשפיעות על בריאותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully