וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בלב ים: לוחמי חיל האוויר חילצו צוות אוניה אוקראינית

3.3.2001 / 18:53

האוניה ניסתה להגיע לאשדוד, אך בשל תקלה במנוע ומזג האוויר הקשה נתקעה בלב ים; לוחמי יחידת 669, שירדו לאוניה, סיפרו: "זה הפך למרוץ נגד הזמן. נלחמנו כדי לא ליפול מהסיפון"

אתמול בערב התכוננה אוניה אוקראינית לעגון בנמל אשדוד, אולם בעקבות תקלה במנוע היא לא הצליחה להגיע לנמל. תנאי מזג האוויר הקשים ששררו, רוחות חזקות וגלים גבוהים, הותירו את הצוות תקוע בלב ים, וללא יכולת לנוע. בשעה 22:00 הוזנקו מסוק יסעור ויחידת החילוץ והפינוי בהיטס (669) של חיל האוויר כדי לסייע למלחים.

רס"ן יורם, המכונאי המוטס שהשתתף במבצע החילוץ, סיפר לאתר האינטרנט של חיל האוויר על התנאים הקשים: "לא רצינו להוריד את המלחים האוקראינים לים, כיוון שהוא היה כל כך סוער, ולכן החלטנו לבצע את החילוץ מהספינה עצמה. אלא שלהתקרב אליה עם המסוק היתה משימה כמעט בלתי אפשרית, בגלל התרנים הגבוהים והטלטולים הרבים של גלי הים".

שני לוחמי 669 השתלשלו אל סיפון האוניה וריכזו את כל המלחים, לקראת העלאתם למסוק. שלושה לוחמים נוספים, שהיו במסוק, משכו את המלחים בעזרת כבל, אחד אחר השני. סגן עופר, שהיה על הסיפון, סיפר ש"הסירה לא הפסיקה להתנדנד, ומים שטפו את הסיפון כל הזמן. בשלב מסויים פסק החשמל על הסירה והזרקורים שלה כבו, מה שאילץ אותנו לבצע את החילוץ המסובך בחושך".

אחרי שהעלו שבעה מלחים אל המסוק, השתחרר עוגן האונייה והיא החלה להיסחף לעבר החוף. "זה הפך למרוץ נגד הזמן", אמר עופר. "היינו צריכים להספיק להעלות את כל המלחים לפני שהאוניה תתרסק על המזח. במשך 15 דקות נלחמנו שבעה אנשים - שני לוחמים וחמישה מלחים - כדי לא ליפול מהסיפון. נאחזנו בזיזים, בחבלים, בכל מה שיכולנו. אם האוניה היתה מתהפכת, זאת היתה קטסטרופה. כל מי שבסביבתה היה פשוט נזרק אל הסלעים".

בסופו של דבר, בעת הפוגה ברוח, העלו הלוחמים את שאר המלחים למסוק ועזבו את הסיפון. רק בשעה 00:45 הסתיים מבצע החילוץ. "זה היה פשוט מחזה מדהים, לראות את האוניה הענקית הזאת, מיטלטלת ונזרקת מצד לצד", אמר יורם. "היינו בטוחים שהיא תתפרק רק מהטלטולים במים. התנאים היו קשים מאוד, אבל עבודת הצוות היתה מדהימה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully