וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: מעל ל-30 מיליון מנויים לשירותי אינטרנט אלחוטי

3.3.2001 / 18:53

תוך פחות מחודשיים הצטרפו לשירותי האינטרנט האלחוטי מעל ל-4 מיליון מנויים; חברת דוקומו תחל להציע שירותי הצפנה בדגמי הטלפון החדשים שברשותה

ימים ספורים לפני שמלאו שנתיים לשירות ה-I-Mode ביפן, עבר מספר המנויים לשירותי האינטרנט האלחוטיים את מחסום ה-30 מיליון. הישג זה מגיע לאחר שבסוף שנת 2000, לפני פחות מחודשיים, עמד מספר המנויים על 26 מיליון.

החל מיום שלישי שעבר, מספר המנויים בשלושת חברות ספקיות האינטרנט האלחוטי ביפן עבר את מחסום ה-30 מיליון ועמד על 30.13מיליון מנויים, כך על פי דיווח של החברות עצמן. חלוקת המנויים הינה על פי התחשיב הבא:
לחברת די.די.אי (DDI) ישנם 5.66 מיליון מנויים, חברת J-Phone עומדת על 5 מיליון מנויים, וחברת דוקומו עומדת על מעל ל-19.5 מיליון מנויים. מכיוון שהמספרים משתי החברות הראשונות הינם מתחילת חודש ינואר 2001, ניתן להניח כי מספר המנויים עומד על יותר מ 30 מיליון בימים אלו.

מספר זה מייצג כמחצית מסך כל משתמשי הטלפון האלחוטי ביפן והוא צפוי לעלות בעתיד בשל העובדה שיכולת הגלישה האלחוטית באמצעות הטלפון האלחוטי הפכה לסטנדרט במודלים החדשים של הטלפונים הנמכרים ביפן.

האינטרנט האלחוטי ביפן החל את דרכו ב-22 בפברואר 1999, כאשר חברת דוקומו השיקה את שירות ה-I-Mode. בסוף שנת 1999 היו לחברה "רק" 3.5 מיליון מנויים, אך עד סוף שנת 2000 הרקיע מספר המנויים, וכאמור הוא עומד כיום על 19.5 מיליון מנויים.
מספר המצטרפים החדשים בשבוע לשירות I-Mode עומד על 300 אלף איש.

דוקומו מציעה שירותי הצפנה למנוייה

בתוך כך הודיעה חברת דוקומו כי החלה להטמיע רכיבי אישור דיגיטלי בטלפונים הסלולאריים שברשותה על מנת להעלות את רמת האבטחה של מנוייה ברשת I-Mode.

חברת דוקומו אישרה כי החלה לשלב יחידות אבטחה דיגיטליות אשר מסופקות על ידי חברת וריסיין וחברת בלטימור טכנולוגיה בתוך דגמי ה 503i של החברה.
הטלפונים מן הסדרה החדשה הוצאו לשוק בסוף חודש ינואר והם הראשונים לתמוך ביכולות ג'אווה במכשיר.

רמת האבטחה אשר מעתה יכולה חברת דוקומו להציע דרך דגמי ה 503i הינם ברמת הצפנה של 128 ביט. באמצעות תכונות אלו, יוכלו משתמשי הטלפון לגשת לאתרי אינטרנט אשר מציעים רמות אבטחה גבוהות, (דוגמת אתרי בנקים, אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי מסחר מניות ועוד), מבלי החשש שהמידע אותו הם מעבירים ניתן לאיתור ופריצה.

יש לציין כי למרות מספר המשתמשים הגבוה של החברה, מעל ל 19.5 מיליון משתמשים, ומספר האתרים הרבים, מעל ל 1,400, עדיין לא נתגלתה פריצה משמעותית בשירותי החברה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully