וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: מריחואנה בבתי המרקחת בהולנד

רויטרס

1.9.2003 / 19:03

לראשונה בעולם, יימכר הצמח, על פי מרשם רופא, כתרופה לטיפול בחולי סרטן, איידס וטרשת נפוצה; המתנגדים: לא בטוח כלל שיש לו סגולות רפואיות

הולנד הפכה היום להיות המדינה הראשונה בעולם המתירה מכירת קנאביס כתרופה עם מרשם בבתי מרקחת. ממשרד הבריאות ההולנדי נמסר, כי הקנאביס ישמש לטיפול בחולים כרוניים בסרטן, איידס וטרשת נפוצה.

הרופאים ההולנדים יוכלו החל מהיום לרשום את הקנאביס לטיפול בכאבים כרוניים, בחילות ואובדן תיאבון בקרב חולי סרטן ואיידס. כמו כן ישמש הסם להפחתת התכווצויות הכאב מהם סובלים חולי טרשת נפוצה ולצמצום העוויתות הפיזיות או המילוליות בקרב הסובלים מסינדרום טורט.

שתי חברות קיבלו היתר לגדל קנאביס בתנאי מעבדה, ולמכור אותם למשרד הבריאות. המשרד, שיקבל מונופול על הפצת התרופה, יארוז את הצמח בצנצנות קטנות ויספק אותו לבתי המרקחת. חברת תרופות בריטית מקווה למכור בהמשך השנה בבריטניה תרופה חדשנית של קנאביס בצורת ספריי, לשיכוך כאבים של חולי טרשת נפוצה.

ממשלת הולנד, המודעת לכך שחולים כרוניים רבים קונים כיום את הקנאביס בקופי שופס, מסרה כי רופאים יתנו את המרשמים רק לחולים שהטיפול הקונבנציונלי לא עזר להם, או שתרופות אחרות גרמו להם לתופעות לוואי.

צמח הקנאביס שימש כתרופה גם בעבר הרחוק. בסין השתמשו בו כצמח רפואי לפני כ-5,000 שנה, בעוד המלכה הבריטית ויקטוריה השתמשה ככל הנראה בתמיסת קנאביס כנגד כאבי מחזור. מתנגדי ההחלטה טוענים, לעומת זאת, כי החוקרים עדיין לא קבעו סופית האם הקנאביס אכן נושא סגולות רפואיות. רופאים אחרים טוענים כי הצמח מעלה את הסיכון ללקות בדיכאון ובסכיזופרניה.

הולנד, בה הממשלה מפקחת על הזנות והקנאביס מותר למכירה בבתי קפה, היא בעלת היסטוריה ארוכה של רפורמות סוציאליות. בין היתר, היתה הולנד המדינה הראשונה בעולם שהתירה המתת חסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully