וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: חשש לפגיעה בשוטרים המעידים בוועדת אור

3.3.2001 / 18:53

רב ניצב שלמה אהרונישקי דורש שהשוטרים יעידו בתחפושת, ושמם לא יפורסם, מחשש לביטחונם; המפכ"ל נפגש בצהריים עם יו"ר ועדת החקירה, השופט אור, כדי לדון בנושא

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, נפגש בצהריים עם יו"ר ועדת החקירה של מהומות אוקטובר, השופט תיאודור אור. השניים דנים בבקשת אהרונישקי לאפשר לשוטרים להעיד בוועדה בתחפושת וללא פירסום שמם מחשש לביטחונם. אהרונישקי אמר היום כי קיים חשש לניסיון פגיעה פיסי בשוטרים, בתוך אולם הדיונים ומחוצה לו. דיוני הוועדה נפתחו השבוע, ובמהלכם ייחקרו נסיבות מותם של 13 מפגינים ערבים ישראלים.

הבוקר פרצה מהומה בישיבת ועדת הפנים של הכנסת, במהלך דיון בבקשת המשטרה לאפשר לשוטרים להעיד בתחפושת. בגלי צה"ל דווח כי חבר הכנסת מיכאל קליינר (חרות) טען בדיון כי עדויות השוטרים צריכות להישמע בדלתיים סגורות מחשש לנקמת דם של משפחות ההרוגים. מספר חברי כנסת ערבים התקוממו על דבריו, ואמרו לו: "אתה מדבר שטויות, אין פה נקמת דם".

לאחר מספר דקות הורה יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי, להוציא מחדר הדיונים את חבר הכנסת עבדל מאלכ דאהאמשה. גם ארגון זכויות האדם הערבי "עדאללה" הביע התנגדות לבקשת המשטרה.

משפחות השוטרים שהעידו, או צפויים להעיד בפני הוועדה, הקימו פורום משותף, בדרישה להתיר לשוטרים למסור את עדויותיהם מבלי להיחשף. השוטרים טוענים כי קיבלו איומים על חייהם וחיי משפחותיהם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully