וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרק נוסף בסכסוך בבנק ישראל

3.3.2001 / 18:53

ההנהלה פנתה לראש הממשלה ולשר האוצר בבקשה להתקין תקנות להוצאת צווי ריתוק לעובדים; השביתה עלולה לגרום לדחיית ההחלטה על גובה הריבית במשק; ועד העובדים תובע לקדם 40% מהעובדים

ליאור כגן

הסכסוך בין הנהלת בנק ישראל לעובדיה מחריף. הנהלת הבנק פנתה היום לראש הממשלה ולשר האוצר בבקשה להתקין תקנות שיאפשרו הוצאת צווי ריתוק לעובדים הנדרשים לצורך המשך מתן השירותים החיוניים ביותר על ידי הבנק.

בכוונת הבנק, בשלב זה, להוציא צווים למספר עובדים החיוניים לניהול המדיניות המוניטרית היומית, ולקיום דיון בהחלטות הריבית החודשיות.

צעד זה נעשה, לאחר שבשבוע שעבר פנתה הנהלת הבנק למשרד המשפטים בבקשה להוציא צווי ריתוק למספר עובדים. מדובר בבקשה להוצאת צווי ריתוק לכמה עשרות מתוך 870 עובדי הבנק.

בבנק ישראל מבהירים, כי העיצומים הננקטים על ידי ועד העובדים משבשים את קבלת ההחלטות לגבי קביעת הריבית היומית. בבנק מזהירים כי ייתכן שלא ניתן יהיה לייצב את הריבית היומית, ואף לא לקבל החלטות מבוססות לגבי השינויים החודשיים בה וייצובם.

בבנק ישראל מבהירים כי ההנהלה פועלת לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בשירותים שהבנק מעניק לציבור, שעלולה להיגרם כתוצאה מעיצומי ועד העובדים. לפי הערכות, נגיד בנק ישראל עשוי לקבל את ההחלטה על השינוי בריבית המוניטרית עפ"י הנתונים המצויים בידו, וללא התייעצות עם הגורמים המתאימים בבנק.

ועד העובדים של הבנק הכריז על סכסוך עבודה עקב חילוקי דעות לגבי שיעור עובדי הבנק שיקודמו בדרגה בשנת 2001. ועד העובדים תובע לקדם כ-40% מעובדי הבנק.

עמדת הנהלת הבנק היא שקידום העובדים חייב להתבצע עפ"י שיקולים ניהוליים, לפיהם עובדים יקודמו בהתאם לתרומתם לבנק ולא באופן אוטומטי. לפי עמדת הבנק, הקידום חייב לשמור לאורך זמן על מבנה המערך הארגוני של הבנק.

בשלב זה של השביתה הורה ועד העובדים לעובדי הבנק לא להיפגש עם נגיד הבנק, דוד קליין, וכמו כן לא מתבצעת חלוקת דואר. כמו כן, בעקבות השביתה לא פירסם בנק ישראל את נתוני כמות הכסף במשק - נתון המתפרסם באופן חודשי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully