וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לדפיקות: המכונית מחנה את עצמה

1.9.2003 / 18:30

טויוטה השיקה היום מכונית שמחנה את עצמה ללא מגע יד אדם. מצפה למכור בשנה הבא 76 אלף מכוניות מהדגם החדש. בקרוב: מכונית שתמצא חניה בתל אביב?

חברת הרכב טויוטה, הציגה היום את המכונית שתעשה לשונאי החניות את החיים קלים. המכונית, מדגם פריוס, מסוגלת להיכנס לחניה בכוחות עצמה ללא מגע יד אדם. בימים הקרובים צפויה נהירה של המוני יפנים, שישלמו 2.15 מיליון ין (18,430 דולר) בכדי להנות מהמכונית העתידנית. המכונית תימכר גם ברחבי העולם.

הפריוס, המונעת בכוח משולב של בנזין וחשמל, משתמשת בהגה כוח חשמלי ובחיישנים להנחיית הרכב בשעת תנועה לאחור, לעבר מקום החניה. ב"סי.אן.אן" מדווח כי נשיא טויוטה, פוגי'ו צ'ו, שישב במושב הנהג בשעת המיצג התקשורתי שערכה היום החברה, הפתיע את העיתונאים שהזמנו למקום כשהשאיר את ידיו באוויר, בשעה שהמכונית נכנסה במהירות וללא תקלות למקום חניה.

בטויוטה אמרו כי מכונית הפריוס חסכונית יותר בדלק וזולה יותר לתחזוקה ממכוניות הכלאיים הקודמות - המונעות באמצעות שילוב של בנזין וחשמל - שיצאו לשוק. מאוחר יותר השנה צפויות המתחרות ג'נרל מוטורס ופורד להשיק דגמי כלאיים ראשוניים משל עצמן.

טויוטה מצפה למכור 76 אלף מכוניות פריוס ברחבי העולם ב-2004, בהסתמך על הביקוש הגובר למכוניות ידידותיות לסביבה. דגם הפריוס הראשון, שהושק ב-1997, מכר 120 אלף מכוניות.

מערכת סיוע החניה לא נכללת בכל דגמי הפריוס, אלא רק בדגם ברמת הגימור הגבוהה ביותר. תמורת תוספת של כ-2,000 דולר, יקבלו הרוכשים גם מערכת ניווט ו-DVD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully