וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות: מפעלים מזהמים מזה שנים את מי הנגב

עופר אדרת

1.9.2003 / 14:07

ההידרולוג הראשי של החברה: 2 מפעלים גורמים לזיהום מי התהום במישור רותם. התוצאה: מי הבארות נפגעו והמדינה מבזבזת מים יקרים

חברת מקורות טוענת כי המפעלים באזור מישור רותם בנגב הם האחראים לזיהום החמור של מי תהום באזור ובסמוך לים המלח. ההידרולוג הראשי של החברה, ד"ר יוסי גוטמן, כתב את הדברים בחוות דעת שהכין עבור עמותת "אדם, טבע ודין", במסגרת מאבק משפטי המנוהל נגד מפעלים באזור.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נטען, כי המפעלים אמפרט ופריקלאס גרמו במשך שנים רבות לזיהום מי תהום בכמות של מאות מיליוני מטרים מעוקבים. העותרים מבקשים מבית המשפט לחייב את המפעלים לפעול לשיקום הנזק. לטענת העמותה, המדינה נאלצת לספק למפעלים מי שתייה יקרים מהמוביל הארצי, בשל הזיהום שנגרם לבארות באזור.

בחוות הדעת קובע גוטמן שבמי התהום במישור רותם חלה עלייה חדה במליחות בגלל חדירה של שפכים תעשייתיים. כתוצאה מכך, נפגעו קשות קידוחים שהקימה חברת מקורות בהשקעה גדולה, במטרה לספק מים טובים לצרכנים באזור. הזיהום הגיע גם לעין בוקק באיזור ים המלח - מקור מים חיוני לקיום בעלי חיים וצמחייה במדבר, המשמש גם בתי מלון באיזור.

גוטמן הוסיף כי "מדינת ישראל השקיעה באמצעות חברת מקורות כעשרים מיליון שקלים בקידוחים ובקווי מים - ונכון לעכשיו זה נראה כהשקעה אבודה". מפעלי רותם אמפרט ופריקלאס מסרו בתגובה ל"הארץ", כי לא יתייחסו לנושא עד תום ההליכים המשפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully