וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: אני מקבל מסקנות ועדת אור מראש

1.9.2003 / 9:12

שר המשפטים: יש לראות בהן סוף פסוק ולא תחילתו של ויכוח; עוזי לנדאו: הוועדה - סכין שנעץ ברק בגב המשטרה משיקולי בחירות

שר המשפטים, יוסף לפיד, הודיע הבוקר מראש כי יקבל את מסקנות ועדת אור, שצפויות להתפרסם היום בצהריים. לדבריו, יש לראות במסקנות "סוף פסוק ולא תחילתו של ויכוח חדש". בראיון לקול ישראל הסתייג לפיד מהביקורת שנמתחה על הוועדה עוד לפני שפרסמה את מסקנותיה. הוא הדגיש כי הקמת הוועדה היתה מחויבת המציאות משום שמותם של שלושה עשר אזרחים ערבים הוא אירוע חמור, והיה צריך להגיע לחקר האמת. השר הוסיף כי הוא מצפה למסקנות "שקולות, מעמיקות ורחבות, אף מעבר לאירועי אוקטובר".

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר הבוקר כי הוא מצפה שהוועדה תצביע על אחריותו המינסטריאלית של ראש הממשלה בתקופת המהומות, אהוד ברק, למותם של שלושה עשר האזרחים הערבים. ח"כ עזמי בשארה אמר כי אינו מצטער על התבטאויותיו במהלך אירועי אוקטובר 2000. בראיון לגלי צה"ל אמר בשארה, כי בדבריו לא היו התבטאויות ספיציפיות שיכלו להתפרש כקריאה לאלימות.

השר עוזי לנדאו תקף הבוקר את הקמת הוועדה. לדבריו, היה אסור לנקוט בצעד, אותה ביצע אהוד ברק, לטענתו, משיקולי בחירות. לנדאו הגדיר את הקמת הוועדה כתקיעת סכין בגבה של המשטרה, שעצרה נסיון לחולל מרד. השר לנדאו מציע לשנות את חוק ועדות החקירה כך שלא יוכלו להוביל עוד להסקת מסקנות אישיות.

שר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, אמר כי הוא מקווה שהגורמים הפוליטיים לא יינזקו. עם זה, לדבריו, שר אינו יכול להתעלם מאחריותו המינסטריאלית גם לדברים שאינו יודע עליהם. ביילין הביע תקווה כי הוועדה תיכנס לעומקם של היחסים בין יהודים לערבים וכי הדו"ח שתגיש יסייע לאחות את הקרע הקשה ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully