וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בהיי-טק ממשיך להכות בנדל"ן

3.3.2001 / 18:53

רד בינת ביטלה רכישת מתחם בת"א ב-40 מ' ד' מאמפא השקעות; ביטול העסקה נעשה בשל דרישות כספיות גבוהות של עיריית ת"א להארכת חוזה החכירה

ליאור כגן

קבוצת רד בינת הודיעה היום לאמפא השקעות על ביטול ההסכם לרכישת ושכירת נדל"ן במתחם אמקור. לפי ההסכם, אמורה היתה אמקור (המוחזקת בשיעור של 5.1% על ידי אמפא השקעות) למכור לקבוצה שבבעלותם השווה של רד בינת נכסים שבבעלות משפחת זיסאפל, ומגדלי אלון שבבעלותה המלאה של אמפא נדל"ן (המוחזקת בשיעור של 19.4% על ידי אמפא השקעות), 25 דונם ברחוב יגאל אלון בת"א תמורת 40 מיליון דולר.

מהודעתה של אמפא השקעות לבורסה עולה כי הסיבה לביטול היא הדרישות הכספיות הגבוהות של עיריית ת"א, הקשורות להארכת חוזה החכירה של המקרקעין. דרישות כספיות אלו אינן תואמות לציפיות המוקדמות של רד בינת. יש לציין, כי בהסכם שנחתם בחודש דצמבר 2000, קיים סעיף המתיר לרד בינת לבטל את העסקה (עד ה-28 לפברואר 2001) במידה שדרישות עיריית ת"א לתשלומים בעבור חכירת הנכס יהיו לא סבירות כלכלית בעיני החברה.

שתי החברות תיכננו להקים במקום קריית היי-טק, ולפי ההסכם קבוצת רד בינת התחייבה לשכור כ-30% מהמבנים שיבנו. על שטח זה פעל בעבר מפעל המקררים של חברת אמקור.

ביטול עסקה זו נעשית לאחר שהמשבר בהיי-טק גרם לביטול או צמצום מספר עסקות (בד"כ של שכירות) בתקופה האחרונה. כך, צמצמו לאחרונה חברות טריון ואלרון חוזי שכירות של נכסים אותם הם התכוונו לשכור.

הסכם זה אינו ההתקשרות היחידה בין רד בינת לאמפא השקעות. לפני כחודש חתמה חברת בת אור תעשיות אלקטרוכימיות, שהיא חברה מוחזקת של אמפא השקעות (25%) על עסקת קומבינציה עם שתי חברות מקבוצת רד בינת בנוגע לשטח של 10 דונם שבבעלות בת אור ברמת החייל בתל אביב.

לפי הסכם הקומבינציה, קבוצת רד בינת תקבל 64% מהזכויות בפרויקט תמורת התחייבותה לבנות על הקרקע מבנים שישמשו לתעשייה קלה ומסחר לפי מפרט מוסכם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully