וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובה מצליחה בקושי לעמוד בתחזית ההכנסות לרבעון הרביעי; מתריעה מפני חולשה ברבעון הקרוב

3.3.2001 / 18:53

החברה הודיעה כי לאור החולשה בתעשיית המוליכים למחצה, הכנסותיה ברבעון הבא יהיו נמוכות מאלה ברבעון הקודם; "קשה לנו לתת הערכות מעבר לכך", אומר סמנכ"ל הכספים

גתית פנקס
ltpgt
"החולשה בתעשיית המוליכים למחצה תוביל אותנו להציג ברבעון הראשון של 2001 תוצאות נמוכות מאלה של הרבעון הרביעי של 2000", כך אומר היום גיורא דישון, נשיא ומנכ"ל חברת נובה מכשירי מדידה . ואולם, כבר ברבעון הרביעי של השנה ניכרו סימני החולשה, והחברה לא הצליחה לעמוד בתחזיות ההכנסות של חלק מבתי ההשקעות.
lt/pgt

ltpgt
נובה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות מדידה לתעשיית המוליכים למחצה. מכירותיה של החברה לרבעון הרביעי של השנה היו 15.8 מיליון דולר - תוצאת שיא עבור החברה, המייצגת צמיחה של 191% מהרבעון המקביל ושל 16% מהרבעון הקודם, ואולם, המכירות היו נמוכות מתחזית בתי ההשקעות נידהם ו-SG Cowen, שקיוו להכנסות של כ-17 מיליון דולר. בצ'ייס H&Q ציפו להכנסות של 15.5 מיליון דולר.
ltbgt
צמיחה של 76%
lt/bgt
שולי הרווח הגולמי של החברה ירדו במעט ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-51% ברבעון הרביעי. רווחיה הנקיים של החברה הסתכמו ב-1.6 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להפסד של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר בשיפור של 23% מרווחי הרבעון הקודם, ובבית ההשקעות צ'ייס H&Q ציפו לרווח של 1.1 מיליון דולר בלבד - תחזית שאותה עקפה החברה. בניטרול הוצאות חד פעמיות הנוגעות לפיצויים שונים הקשורים במניה, דיווחה נובה על רווח של 2.3 מיליון דולר או 15 סנט למניה.
lt/pgt

ltpgt
בבחינת השנה כולה, הצליחה נובה לצמוח ב-76%, שעה שהכנסותיה הסתכמו ב-48.5 מיליון דולר - כ-2.4% מתחת לתחזית האנליסט אריק צ'ן מצ'ייס H&Q. בשנה שעברה רשמה החברה הפסד של 5 מיליון דולר, ואילו בשנת 2000 היא הצליחה לרשום רווח של 2.8 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
דישון הסביר כי החברה ממשיכה לחוש בדרישה חזקה למוצריה ולשירותיה, וציין כי היה זה הרבעון הרביעי ברציפות בו החברה מצליחה להפגין צמיחה משמעותית בהכנסותיה. סמנכ"ל הכספים של החברה, חי תורן, אמר היום כי התקופה הקרובה תהיה מאופיינת בצפיות (Visibility) נמוכה, לאור ההאטה בתעשייה.
lt/pgt

ltpgt
"קשה לנו להעריך האם מדובר רק בשניים-שלושה הרבעונים הקרובים או גם בהמשך", אומר תורן "אומנם לא חווינו ביטולים מלקוחות של עסקות שביצענו, אך הלקוחות, שבעבר היו מספקים לנו תוכנית ארוכת טווח, אינם יודעים לומר היום מה יקרה מעבר לרבעון הראשון. נראה לנו לא הגיוני להמשיך ולהחזיק בתחזיות אופטימיות, כשכל חברות המוליכים למחצה מורידות תחזיות".
ltbgt
בנובה ממשיכים להאמין בשוק בו הם פועלים
lt/bgt
תורן ממשיך להאמין בשוק שבו נובה פועלת, והוא מעריך כי בטווח הארוך יותר, הביקוש למוצרי נובה ימשיך לצמוח. עם זאת, באותה נשימה, תורן אומר כי ההכנסות לרבעון הראשון של 2001 יהיו נמוכות מאלה של הרבעון הקודם, הרבעון הרביעי של 2000, אולם גבוהות מאלה של הרבעון המקביל. מדובר באכזבה קשה יחסית, שכן בצ'ייס H&Q ציפו להכנסות של 18.5 מיליון דולר ברבעון הראשון - מה שאמור היה לייצג 17% צמיחה מהכנסות הרבעון הרביעי של 2000.
lt/pgt

ltpgt
לדברי תורן, נובה תנצל את תקופת ההאטה לפיתוח מוצרים חדשים אותם היא מתכוונת להציג בשנת 2001. כמובן, שהוצאות המחקר והפיתוח יהיו גבוהות יותר בתקופה זו. ברבעון הרביעי, הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו ב-3.7 מיליון דולר (24% מכלל ההוצאות), וזאת בהשוואה להוצאות של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ושל 3.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה (28% מכלל ההכנסות).
lt/pgt

ltpgt
"יש כל הזמן שיפורים טכנולוגיים", מסביר תורן את בטחונו בשוק שבו נובה פועלת. בין השאר, לאור הגידול של פרוסות הסיליקון מקוטר של 200 מ"מ ל-300 מ"מ, מרחיב את השוק בו נובה פועלת.
ltbgt
נובה: "אנחנו מתומחרים בחסר"
lt/bgt
את הרבעון הרביעי סיימה החברה עם 55 מיליון דולר בקופה, ותורן אומר כי היא מתכוונת להשתמש בכספים לצורך הון חוזר ומימון הוצאות מחקר ופיתוח. "אנחנו מחפשים כל הזמן הזדמנויות עסקיות מעניינות כדי לקצר את זמני ההגעה לשוק עם מוצרים חדשים", אומר תורן. "כרגע, אין משהו קונקרטי על הפרק", הוא מוסיף.
lt/pgt

ltpgt
נובה נוסדה על ידי ד"ר גיורא דישון וד"ר משה פינרוב בשנת 1993. בעלי המניות העיקריים בחברה כוללים את כלל אלקטרוניקה , המחזיקה ב-19.2%; את אינווטק 1082114-MRQ , המחזיקה 14.4%; תעוזה (12.8%), אינטל (8.7%) והמייסדים (5.1% כל אחד).
lt/pgt

ltpgt
החברה נסחרת היום בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של כ-145 מיליון דולר, במחיר מניה של 8.7 דולרים - הרבה מתחת למחיר הנפקתה, שהיה 18 דולר. "אנחנו מרגישים שהשווי של החברה נמוך ואינו משקף את פעילות החברה, אך עם זאת, אין לנו השפעה עליו", אומר תורן. "זהו אחד מהגורמים שאינם תלויים בנו, אך שקשורים גם לסחירות הנמוכה יחסית של המניה", הוא אומר. לדבריו, בתקופה הקרובה תנסה החברה להגביר את הסחירות על ידי הוספת מניות סחירות נוספות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully