וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הרוסי: רשלנות גרמה לטביעת הצוללת

31.8.2003 / 18:16

השר סרגיי איבנוב ביקר היום באזור טביעת הצוללת הגרעינית ומתח ביקורת חריפה על הצי, קציניו ותרבות הניהול הרוסית; מפקד כוח הצוללות באזור התאונה הושעה מתפקידו

שר ההגנה הרוסי, סרגי איבנוב, מתח היום ביקורת חריפה על הצי הימי הרוסי, קציניו, ותרבות הניהול הרוסית בכלל, בעקבות טביעת הצוללת הגרעינית הרוסית אתמול בים ברנטס

איבנוב התרעם ממה שבישראל מכנים תרבות "הסמוך" וה"חפיף". "הנה, פעם נוספת, המנהג הרוסי הזה של להסתמך על סיכויים ותקוות שהכל יהיה בסדר, הראה את עצמו", אמר השר הזועם.

אירוע הטביעה התרחש כאשר הצוללת בת ה-40 נגררה במזג אוויר סוער לפירוק, מוקדם בבוקר אתמול. לדברי איבנוב, שיצא היום בספינת טילים לסייר באזור התאונה הימית, לא מזג האוויר הוא שגרם לטביעה. בבי.בי.סי דווח כי איבנוב אמר שהעובדה שפתח הצריח של הצוללת היה פתוח, בניגוד לנהלים ולהוראות, היא שגרמה לצוללת לשקוע, ולתשעה בני אדם לקפד את חייהם. "זה מאשר פעם נוספת את האמת הפשוטה שכל ההוראות והפקודות צריכות להילקח ברצינות", אמר איבנוב, "כי אם לא, במוקדם או במאוחר, טרגדיות בהן יאבדו את חייהם אנשים תמימים וחפים מפשע יתרחשו".

בעקבות האירוע הושעה מפקד כוח הצוללות באזור, ומספר קציני צי מואשמים בהפרת כללי הניווט. תובע צבאי רוסי פתח כבר אתמול בחקירה נמרצת, לאחר שהנשיא, ולדימיר פוטין, הורה באופן אישי לבדוק את האירוע "בחקירה יסודית".

הצוללת ששקעה הונעה בעבר על ידי שני כורים גרעיניים שכובו לפני 14 שנים. רוסיה בודקת מאז התאונה את מידת הקרינה באזור, ולדברי איבנוב לא נרשמו שום שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully