וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מרחב: פרויקט צינור הגז ממצרים מתקדם כמתוכנן

3.3.2001 / 18:53

הקבוצה דווחה היום לוועדת ביקורת המדינה גם על התקדמות רבה בסבב המו"מ הנוכחי עם חברת החשמל למרות דבריו של שר הנפט המצרי בשבוע שעבר

שלומי גולובינסקי

ד"ר נמרוד נוביק, סגן נשיא בכיר בקבוצת מרחב, אמר היום לחברי ועדת ביקורת המדינה של הכנסת כי פרויקט צינור הגז ממצרים מתקדם בקצב מהיר. לדברי נוביק, חברת הצינור הישראלית-מצרית (EMG) השלימה את קבלת כל האישורים הנדרשים מממשלת מצרים ומרשויות הפיקוח הרלוונטיות שם, ושכרה את שרותיהן של חברות מובילות בתחומיהן בעולם לביצוע עבודות ההנדסה, סקר התוואי הימי, מחקרי ההיתכנות ואיכות הסביבה, כמו גם התוכנית העסקית הכוללת.

בתשובה לשאלה אמר נוביק כי בדברי שר הנפט המצרי בשבוע שעבר לא היה כל חדש והניסיון של מתנגדי המיזם ליצר סערה מלאכותית מתנפץ אל מול קצב ההתקדמות בפעילות EMG הן במצרים והן בישראל. בהקשר זה ניתן להזכיר כי דבריו של שר הנפט המצרי בשבוע שעבר, גרמו לעליות חדות במחירי יחידות ההשתתפות של סקטור הנפט.

נוביק דיווח לוועדה על התקדמות רבה בסבב המו"מ הנוכחי שנפתח אתמול, בין חברת הצינור (EMG) לבין חברת החשמל. המו"מ נועד להשלים את נוסח החוזה על בסיס העקרונות שסוכמו כבר לקראת החלטת חברת החשמל על הרכישה ממצרים. זאת, בלוח זמנים שיבטיח לחברת החשמל כי גז טבעי ממצרים יגיע לתחנות הכוח בישראל בתוך 18 חודש מיום כניסת החוזה לתוקף ובמועד הדרוש לחברת החשמל על פי תכנוניה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully