וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: המועמדת לנשיאות שנחטפה ביקשה חילוץ

31.8.2003 / 11:17

אינגריד בטנקורט מוחזקת למעלה משנה וחצי בידי המורדים; ביקשה מהנשיא לעשות הכל כדי לחלצה; 3,000 קולומביאנים נחטפים מדי שנה

אינגריד בטנקורט, שהייתה מועמדת לנשיאות קולומביה, מוחזקת למעלה משנה וחצי כבת ערובה בידי ארגון מורדים קולומביאני. בקלטת וידאו, ששודרה אמש ברשת הטלוויזיה הממלכתית, ביקשה בטנקורט מהממשלה לעשות הכל בכדי לחלצה. קלטת הוידאו היא סימן החיים הראשון מזה שנה של המועמדת, שנחטפה בפברואר 2002. בפעם האחרונה נראתה בטנקורט בקלטת וידאו ששודרה ביולי אשתקד.

המורדים מקבוצת "הכוחות המהפכניים החמושים של קולומביה" (FARC), דורשים מהממשלה לשחרר כמה מחבריהם העצורים, בתמורה לשחרורה של בטנקורט. גורמים בקולומביה מסרו לבי.בי.סי כי לא ניתן לדעת בדיוק מתי הוקלטה הקלטת, אך מדבריה של המועמדת עולה כי ההקלטה בוצעה לאחר מאי השנה.

בדבריה אמרה בטנקורט כי על הנשיא, אלבארו יוריבה, לפעול למען שחרורה, ואף לשקול פעולה צבאית לשם כך. "חשוב שמי שיחליט על הצלתי יהיה הנשיא. אני בטוחה שמדובר בהחלטה פוליטית לחלוטין, ולא בהחלטה צבאית", אמרה בקלטת.

משפחתה של בטנקורט פנתה לנשיא מספר פעמים, וביקשה כי לא יורה על פעולה צבאית, זאת לאחר שפעולות צבאיות קודמות שבוצעו נגד המורדים, הביאו להוצאתם להורג של בני ערובה. בטנקורט, שהתמודדה בבחירות מול יוריבה אך נחטפה לפני מועדן, פנתה אליו בקלטת וביקשה שישקול שחרור מספר מורדים תמורת שחרורה. "שחרור האסירים תמורת שחרורי, היא חובתה המוסרית של המדינה הדמוקרטית הקולומביאנית", אמרה.

קולומביה היא המדינה בה מספר החטיפות הוא הגבוה ביותר בעולם. מדי שנה נחטפים במדינה למעלה מ-3,000 בני אדם, רובם בידי ארגוני המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully