וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת המיועד בישראל: שרון הוא "פרחח"

31.8.2003 / 9:43

ז'ראר הארו, שצפוי להחליף בקרוב את השגריר המכהן, תיאר במהלך שיחה פרטית את מדינת ישראל כפרנואידית; הסביר לאחר מכן: לא הייתי אומר זאת בראיון

שגריר צרפת המיועד עדיין לא הגיע לישראל, אך הוא הספיק להוכיח כי דיפלומטיה אינה הצד החזק שלו. השגריר, ז'ראר הארו, שאמור להחליף את השגריר המכהן, ז'אק הוצינגר, שיסיים את תפקידו בחודש הבא, כינה לאחרונה בשיחה פרטית את ראש הממשלה, אריאל שרון, "פרחח" ותיאר את מדינת ישראל כ"פרנואידית".

הארו מכהן כיום כמנהל מחלקת אסטרטגיה ופירוק נשק במשרד החוץ הצרפתי ואחראי על המלחמה בטרור. על פי הדיווחים, הוא נלחם על קבלת תפקיד השגריר. במהלך קוקטייל חגיגי שערך בשבוע שעבר שר החוץ הצרפתי, דומיניק דה וילפאן, שוחח השגריר המיועד עם שני שגרירים צרפתים מיועדים, ושטח בפניהם את משנתו הפוליטית.

כתב "ידיעות אחרונות" ששהה באירוע שמע את השגריר המיועד מכנה את שרון בתואר "voyou”, שניתן לתרגמו כ"פרחח", "בריון", "פושע", "נוכל" ו"מנוול". בהמשך השיחה אמר הארו כי באמצעות בניית גדר ההפרדה מתכנן שרון לקבוע עובדות בשטח. מאוחר יותר הסביר הארו כי במסגרת ראיון לא היה אומר את הדברים, שנאמרו בשיחה פרטית. "כשאמרתי שישראל היא מדינה פרנואידית התכוונתי למובן הרפואי קליני של המילה. הכוונה היתה שלאור כל מה שהיא עברה, היא הפכה להיות מדינה פרנואידית".

במשרד החוץ הצרפתי מסרו כי הארו נחשב למקורב לישראל ובעל דעות פרו-ישראליות. במשרד טוענים כי הוא נפגש באופן קבוע עם יהודים ואף מבקר בבתי כנסת למרות שאינו יהודי.

השרה לימור לבנת אמרה הבוקר בראיון לקול ישראל, כי מדובר בדברים חמורים וקשים וצריך לקיים ברור בעניין. לטענתה, אם יתברר כי השגריר המיועד אמר את הדברים "לא צריך לקבל את כתב האמנתו וצריך לדרוש להחליף אותו... אנחנו יודעים שהצרפתים ככלל פחות אובייקטיבים ממדינות אחרות כלפי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully