וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת חינם תגדיל רווחים

אורי רפאל

31.8.2003 / 9:27

אורי רפאל מבועת מהדרך בה נוהגת ישראל באנשים שבונים אותה

מבין כל הרעות החולות שפשטו על חברתנו הכובשת בשנים האחרונות, נדחקה מעט לשוליים תופעת שנאת הזרים. כמו סינדרום הילד המוכה, שהופך בעצמו לאב מכה, שמגדל ילד שבעצמו יכה את בניו בעתיד וחוזר חלילה, כך גם אנחנו לא השכלנו ללכת לפסיכולוג כדי שינקה את נפשנו החולה מהקסנופוביה שלנו. לאחרונה פורסם בוואלה! על דו"ח מזעזע שראה אור על ידי ארגון זכויות אדם צרפתי. מחברי הדו"ח הציגו תמונה שאמורה לטלטל כל אדם שבמרכז חזהו פועמת המשאבה ההיא. לב.

הדו"ח מתאר את חייהם של 300,000 העובדים הזרים בישראל כחיי עבדות. העובדים ברובם נאלצים להפקיד את דרכונם (קרי, חירות התנועה שלהם) בידי המעסיק. אותו מעסיק חסר לב שולט ביד רמה באורח חייו של העבד ומכריח אותו לעבוד לעתים 7 ימים בשבוע. כל פציית פה שאינה מקובלת על המעסיק עלולה לעלות בפיטוריו של העובד, ומכאן אוטומטית יישלל אישור העבודה שלו. מכאן קצרה הדרך לזרועותיה המאיימות של משטרת ההגירה, בעלת דפוסי הפעולה שמזכירים לי דברים שאני מעדיף לשכוח.

למותר לציין את גובהה המגוחך של משכורת העובד הזר, ואת תנאי חייו שלא ראויים למגורי אדם. כל שקל שמצליחים העבדים לאסוף נשלח למשפחותיהן הנדכאות במדינות העולם השלישי בו הן חיות. פשעה של החברה הישראלית, ובמיוחד של המעסיקים, אינו שונה מפשען של מדינות קפיטליסטיות אחרות המחזיקות את מפעליהן במזרח הרחוק ובאפריקה כדי לחסוך בהוצאות שכר.

לפני שיקפצו אלה שהביקורת קשה להם, חשוב לזכור שמדינת ישראל, ביאושה ממוסר העבודה של הישראלי המצוי, היא שפתחה את שעריה בפני הפועלים הזרים. גם האינתיפאדה שפרצה לפני שלוש שנים ומנעה את כניסתו של כוח העבודה הפלסטיני לשוק, הוסיפה שמן למדורת הניצול החברתי המשווע. אסור לשכוח את אלפי השקלים שמשלשלים לכיסיהן חברות כוח האדם אשר מחשבים את שכרן לפי גולגולת, כאילו היו העובדים פרים המיועדים לשחיטה ולא בני אדם שבונים לנו את הארץ.

עובדה חשובה, ואולי החשובה מכל, היא שלהתנהגות הישראלית יש אבא וגם אמא. ההורים הם הממשלה והמשטרה. כשמחליטה הממשלה בהינף יד לאשר את ציד האדם ולגרש את העובדים הזרים שהיא עצמה הכניסה, היא משדרת לאזרחיה מסרים מרגיעים בדבר זילות חיי האדם של הזרים. נכון הוא שאלפים רבים של פועלים הגיעו לישראל והחלו לעבוד בה באופן לא חוקי, אולם הדבר התאפשר רק תודות לעצימת העין הממשלתית (הזכרתי את אלפי השקלים שמספק כל עובד זר למערכת המשומנת?).

ואילו המשטרה, היא המוציאה אל הפועל. כמעט בשום אמצעי היא לא בוחלת. פשיטות על אוטובוסים, חדירה לבתי אנשים בשביל לשלוף את העובדים, מבצעי מעצרים המלווים בג'ינגלים חצופים ומבעיתים עטופים במוסיקה מרגיעה. דמיינו לעצמכם שכלי התקשורת בארה"ב היו יוצאים בקמפיין תקשורתי שכל תכליתו הוא גירוש יהודים וישראלים אשר מעיקים על הכלכלה האמריקאית. האם הייתם מגלים הבנה גם אז?

האבטלה בישראל לא תיפתר עם עזיבתם של העובדים המסכנים. משוחררי צה"ל הטריים לא ישושו גם אז ללכת לבנות בניינים ולקטוף מלפפונים. סיבת הסירוב לא תהיה, חלילה, זלזול במקצוע, אלא משכורות הרעב המשולמות בידי המעסיקים. אם רוצה הממשלה לעודד את "העבודה העברית", היא תצטרך להתאמץ יותר מאשר לצוד את הזרים. אם ידעו המעסיקים כי העסקתו של משוחרר טרי, או אם חד הורית, תכניס לכיסם יותר מאשר העסקתו של הפועל הזר, אזי ימצאו עצמם הזרים עוזבים מרצון ולא בגלי גירוש שלא מתאימים למדינה שמתחפשת לדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully