וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בפיגוע ירי ברצועה

31.8.2003 / 11:00

ישראלי נפצע באורח בינוני עד קשה מירי בחממות של רפיח ים; החמאס קיבל אחריות; גורם בצה"ל: בתקופה הקרובה ינסו הפלסטינים להוציא פיגועים קשים

ישראלי נפצע הבוקר באורח בינוני עד קשה מירי של פלסטיני בחממות של ההתנחלות רפיח ים בגוש קטיף שברצועת עזה. הפצוע, נהג משאית ירקות תושב אופקים, פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בקול ישראל דווח כי ככל הנראה הוא נפגע מירי של צלף מכיוון שכונת תל אל סולטן הסמוכה. החמאס קיבל אחריות לפיגוע. גדודי עז א-דין אל קסאם מסרו כי הוא בוצע במסגרת פעולות הנקמה של הארגון.

פצצת מרגמה נורתה הבוקר לעבר התנחלות בגוש קטיף. פלסטינים ירו אש מנשק קל וטיל נ"ט לעבר כוח צה"ל באזור רפיח. לא היו נפגעים. צה"ל עצר הלילה 10 מבוקשים בגדה, שמונה מהם בחברון ושניים ממזרח לשכם.

כתבי "הארץ", עמוס הראל וארנון רגולר, מוסיפים:

בצה"ל מעריכים כי בתקופה הקרובה ינסו הפלסטינים להוציא אל הפועל פיגועים קשים. ההתרעות החמורות ביותר נוגעות לעיר חברון. גורם צבאי בכיר אמר כי להערכתו יגיע השבוע לשיאו העימות הפנימי בהנהגת הרשות הפלסטינית. לדבריו, ישראל מצפה מראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, לנצל את ההזדמנות שנקרתה לפניו ולדרוש מיו"ר הרשות, יאסר ערפאת, לאפשר את איחוד מנגנוני הביטחון. "ערפאת שב ונהפך לבעיה העיקרית. כל הצדדים מבינים זאת כעת - אפילו האירופאים", הוסיף. עם זאת, אגף המודיעין בצה"ל מזהיר כי במקרה של ניסיון ישראלי לגרש את ערפאת, יש לעשות הכל כדי להבטיח שיו"ר הרשות לא ייפגע. לפי הערכה זו, אם ערפאת ייהרג בעת הפעולה, עלול הדבר להביא להסלמה ניכרת בשטחים ולסתום את הגולל על הסיכוי להשגת פתרון מדיני.

שלום הרמלך, בן 25, תושב ההתנחלות חומש, נהרג שלשום בפיגוע ירי סמוך לרמאללה. אשתו ההרה, לימור, נפצעה בינוני. היא אושפזה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם ילדה תינוקת בניתוח קיסרי. מצבה של התינוקת טוב. הזרוע הצבאית של פתח קיבלה על עצמה את האחריות לפיגוע. בצה"ל מעריכים כי מדובר באותה חוליה שרצחה אזרח ישראלי באזור לפני כשלושה חודשים.

ילדה פלסטינית נהרגה מאש צה"ל ברצועה

כוחות הביטחון סיכלו בסוף השבוע שלושה פיגועי התאבדות ו"הקרבה". ליד הקו הירוק, סמוך ליישוב אורנית מדרום לכפר סבא, נעצרו אתמול שני פעילי החזית העממית כשברשותם רובה קלצ'ניקוב ומחסניות תחמושת. אחד מהם היה בדרכו לפיגוע ירי בעיר בשטח ישראל. בג'נין נעצר בכיר בג'יהאד האיסלאמי, עמג'ד מחזומי, שהיה מעורב בעבר בפיגועי התאבדות (בהם פיגוע שבו נהרג מאבטח בקניון בעפולה ביוני), ועמד לשגר מתאבד נוסף. בכפר סיידא מצפון לטול כרם נעצרו שלושה פעילי ג'יהאד שעמדו לשגר מכונית ממולכדת לתחומי ישראל. אחד העצורים הוא הנהג המיועד של המכונית.


פרסומתמסוקי חיל האוויר פגעו אתמול אחר הצהריים במכונית שבה היו שני אנשי חמאס ליד מחנות הפליטים במרכז הרצועה. השניים - פריד מיאט, בן 40, ועבדאללה עקאל, בן 37 - פעילים מבצעיים בכירים של חמאס באזור, נהרגו. מקורות צבאיים אמרו כי הם היו בדרכם להצטייד ברקטות קסאם, לקראת ירי לשטח ישראל. בתקרית בחאן יונס שבה נהרגה הילדה בת ה-8, איאת פיאד, מירי טנק צה"ל נפצעו עוד שבעה בני אדם. נראה כי הירי כוון לעבר חוליית מרגמות פלסטינית.

בסוף השבוע נמשכו הפגזות המרגמות על גוש קטיף. לא היו נפגעים. לנוכח ההסלמה ברצועה, שינה פיקוד הדרום את הנחיות הפתיחה באש לחיילים והן הוחזרו למצבן מהתקופה שקדמה ל"הודנה". לחיילים מותר שוב לירות כדי להרוג, במקרים של תנועה חשודה ב"אזורי הביטחון" שהוגדרו בקרבת גדר המערכת סביב הרצועה וסמוך להתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully