וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים נפתחה כסדרה

31.8.2003 / 7:09

1.75 מיליון תלמידים חזרו לבתי הספר; ויקי כנפו הוציאה את בנה מבית הספר, לאחר שנמנע ממנה לפגוש את הנשיא שהגיע לטקס פתיחת הלימודים

אחרי חודשיים של חופש גדול נפתחה היום שנת הלימודים כסידרה ברוב חלקי הארץ, למעט השבתות בבתי ספר מעטים. בקול ישראל דווח, כי ועד ההורים השבית את הלימודים בבתי הספר בעכו. ארגון המורים השבית את התיכון החקלאי בפרדס חנה. כמו כן הושבתו הלימודים במספר יישובים דרוזיים במחאה על תכנית איחוד הרשויות. בפתח תקווה בוטלה ההשבתה בבתי הספר לאחר שוועד ההורים והעיריה הגיעו להסדר. החל מהשעה 6:30 הפעיל משרד החינוך חדר מצב. מספרי הטלפון הם: 1212-223-4567, 1212-29-1111.

כתבי "הארץ", ראלי סער ויהונתן ליס, מוסיפים:

ויקו כנפו, מנהיגת מאבק האמהות החד הוריות, הגיעה הבוקר עם בנה, נועם, לבית הספר פולה בן גוריון בשכונת רחביה בירושלים. הבן היה אמור להתחיל היום ללמוד בכיתה ב' בירושלים, לאחר שבשבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי יאפשר לילדי האמהות המפגינות בירושלים להשתלב במערכת החינוך בבירה. אולם זמן קצר לאחר שהגיעה לשם, עזבה כנפו את המקום בזעם ביחד עם בנה, לאחר שצוות בית הספר מנע ממנה להיכנס לטקס בו השתתף הנשיא, משה קצב.

כנפו ביקשה למסור לקצב מכתב שקורא לו, לראש הממשלה, אריאל שרון, ולשר האוצר, בנימין נתניהו, להענות לדרישות האמהות החד הוריות. לדבריה, היא ושאר האמהות החד הוריות התבקשו שלא להגיע למקום, ואולם היא קיוותה שצוות בית הספר יאשר לה למסור את המכתב לקצב. הנשיא קצב אמר בתגובה: "אני מצטער שלא איפשרו לויקי כנפו להיכנס לאולם. היא טעתה כשמנעה מבנה את החוויה של היום הראשון בבית הספר".

חוזרים לשיטות הלימוד המסורתיות

השנה ילמדו במערכת החינוך כ-1.75 מיליון תלמידים, מהם 370 אלף ילדי גנים. 118 אלף תלמידי כיתות א' יעשו את צעדיהם הראשונים בבתי הספר, וילמדו, בהתאם למדיניות משרד החינוך השנה, חשבון וקריאה בשיטות הלימוד המסורתיות שהיו נהוגות לפני עשורים.

שנת הלימודים תשס"ד תתאפיין במערכת שעות מופחתת לעומת השנה שעברה, כתוצאה מהקיצוצים הכבדים בתקציב החינוך. 780 אלף תלמידי בתי הספר היסודיים יספגו קיצוץ של 6% בשעות הלימוד השבועיות. שרת החינוך, לימור לבנת, העריכה בעבר כי תלמיד ביסודי ילמד פחות כשעה ורבע בשבוע. תלמידי התיכונים וחטיבות הביניים יקבלו אף הם פחות שעות לימוד ממשרד החינוך. תלמיד בתיכון ילמד השנה פחות כשעתיים וחצי לעומת השנה שעברה.

למרות הקיצוצים בתקציב החינוך, לפי נתוני משרד החינוך השנה חל גידול של 3% במספר מוסדות החינוך והוא עומד כעת על 3,880. כ-65% מהתלמידים לומדים בבתי הספר הממלכתיים, ו-18% מהם לומדים בבתי הספר הממלכתיים-דתיים. במערכת החינוך החרדית לומדים 17% מהתלמידים - 14% במעיין החינוך התורני של רשת ש"ס ובמוסדות הלימוד של החינוך העצמאי של אגודת ישראל, ו-3% בתלמודי תורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully