וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ביילין תומך בסקר משוב השופטים של לשכת עורכי הדין

3.3.2001 / 18:53

זאת בניגוד לעמדתו בעבר, שבה שלל את הסקר מחשש לפגיעה בעיקרון אי התלות של המערכת המשפטית

הארץ
ltpgt
lt/bgtבן-ציון ציטריןltbgt
שר המשפטים, יוסי ביילין, הביע אתמול עמדה חיובית לגבי דירוג שופטים על ידי עורכי דין המופיעים בפניהם; זאת, בניגוד לעמדתו בעבר, שבה שלל - מחשש לפגיעה בעיקרון אי התלות של המערכת המשפטית - את הסקר שיזמה לשכת עוה"ד.
lt/pgt

ltpgt
בהופיעו בפני הוועד המרכזי של לשכת עוה"ד, במפגש סיכום לקראת סיום כהונתו בתפקיד, אמר ביילין - בהתייחסו למשוב השופטים שקיימה הלשכה באחרונה, ואשר קומם את הנהלת בתי המשפט - כי בדיעבד, אף אחד לא יוכל להתעלם מהמשוב.
lt/pgt

ltpgt
ביילין אמר כי "יש לי הערכה שבעוד 10 שנים ייתכן שמי שיתבע את המשך קיום המשוב יהיו השופטים עצמם". לדבריו, הליך דומה אירע באקדמיה, כאשר מרצים התנגדו למשוב הערכה והיום הם אלה המבקשים את המשך קיומו. ביילין אמר כי לדעתו מערכת בתי המשפט קיבלה מחמאות מתוצאות המשוב, ובכך רמז שתוצאות המשוב מעידות על המקצועיות והרצינות שהושקעו בו.
lt/pgt

ltpgt
תוצאות הניסוי של משוב השופטים לגבי בתי המשפט השלום והמחוזי באזור תל אביב והמרכז, פורסמו בדצמבר 2000 ועוררו סערת רוחות במערכת המשפטית. הנהלת בתי המשפט הזמינה חוות דעת נגדית של ד"ר מינה צמח, שטענה לפגמים מקצועיים ואיכותיים בסקר שהוכן עבור לשכת עוה"ד על ידי חברת מאגר מוחות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully