וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב מכחיש: סאני לא צפויה לפרסם אזהרת רווח לרבעון הרביעי

3.3.2001 / 18:53

הדו"חות שיפורסמו בעוד מספר ימים יציגו ירידה במכירות, כתוצאה מעיכוב במשלוח מקוריאה שנמסר רק בחודש ינואר לחברת פלאפון

שלומי גולובינסקי

אילן בן דב, המנכ"ל והבעלים של יבואנית הטלפונים הסלולריים סאני, מכחיש הבוקר את הפרסומים לפיהם סאני עומדת לפרסם אזהרת רווח לרבעון הרביעי של השנה. בן דב אמר כי אין לו מושג מהו מקור הידיעות הללו, ומכל מקום, סאני תפרסם את דו"חותיה הכספיים בעוד מספר ימים.

לדברי אילן בן דב, סאני התייחסה כבר בדו"חות הרבעון השלישי למה שצפוי לקרות במהלך הרבעון הרביעי. בדו"חות הרבעון השלישי של סאני נכתב כי "החברה צופה שהכנסותיה במהלך הרבעון האחרון של השנה יהיו נמוכות מממוצע ההכנסות של שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2000".

לדברי בכיר בסאני, הסיבה לכך ששסאני צפויה לרשום ירידה בהכנסות נובעת מסיבה טכנית בלבד. לדברי הבכיר, סאני לא הספיקה לקבל עד לסוף השנה סחורה מקוריאה (טלפונים סלולריים מתוצאת סמסונג) ולכן, נאלצה לדחות את רישום ההכנסות מאותם מכשירים.

לדבריו, סאני מכירה בהכנסות ממכירת מכשירים סלולריים רק בעת המסירה לפלאפון, ולא לפני כן, ולכן כשנוכחו בסאני לראות כי המשלוח מתעכב, נאלצו בחברה לצאת במעין אזהרת רווח בדו"חות הרבעון השלישי. בסאני אומרים כי מדובר במשלוח גדול מאוד של טלפונים סלולריים, בהיקף של כמה עשרות אלפי מכשירים, שכבר נמסר כולו לפלאפון, וההכנסה בגינו הוכרה ותבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעון הראשון של 2001.

בסאני מזכירים כי גם בדו"חות הרבעון הראשון של 1999 הופיעה אזהרה דומה, מכיוון שמשלוח גדול שהזמינה החברה מקוראיה התעכב. בסופו של דבר, המשלוח אומנם הגיע באיחור, אך לעובדה זו לא היתה השפעה על מהלך העסקים של החברה, מכיוון שמדובר בעיכוב טכני בלבד.

סאני רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסה ממוצעת של 194 מיליון שקל. מתחילת השנה הסתכמו רווחי סאני ב-64 מיליון שקל.

נתון נוסף שיכול לפגוע בתוצאותיה הכספיות של סאני הוא קצב שריפת המזומנים של חברת האינטרנט הסלולרי GO NEXT, ש-49% ממניותיה מוחזקות בידי סאני. בסאני מצינים בסיפוק כי לחברה יש כבר כ-70-60 אלף מנויים, למרות שהיא פועלת רק כ-5 חודשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully