וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקו סוגרת אחד ממפעליה ומקצצת בשכר העובדים החדשים

3.3.2001 / 18:53

הארץ
ltpgt
מאת חיים ביאור
lt/pgt

ltpgt
הנהלת חברת אלקו, המייצרת שנאי חשמל, הודיעה להסתדרות כי היא מתכוונת לקצץ בתנאי השכר ובתנאים הנלווים של העובדים שעוד לא קיבלו קביעות, ושל כל עובד חדש שיתקבל לחברה.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן מתכוונת ההנהלה להקטין את תוספת השכר עבור עבודה במשמרות לילה לכל העובדים.
אלקו גם מתכוונת לסגור במארס או באפריל 2001 את מפעל ייצור מוני החשמל באזור התעשייה ברקן שבשומרון, המעסיק 40 עובדות.
lt/pgt

ltpgt
במכתב ששיגר בשבוע שעבר המנכ"ל הפורש של אלקו, אפי כץ, ליו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן-בני ברק, אבי גלילי, ולמזכיר הסתדרות עובדי המתכת במרחב, אריה המר, נאמר כי ההנהלה מבקשת להחיל על עובדים חדשים וזמניים הסכם "דור ב'", כלומר הסכם שתנאי השכר והנלווים בו יהיו נחותים בכ-%20 מתנאי ההסכם הקיבוצי הקיים כיום בחברה.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, ייקבע בו שעובדים זמניים יוכלו לקבל קביעות בחברה רק אחרי ארבע שנים, במקום שנתיים כיום. משכורת 13 תשולם רק לעובדים בעלי ותק של 10 שנים ותקטן השתתפות ההנהלה בעלות הארוחות המוגשות לעובדים במפעל.
lt/pgt

ltpgt
במכתבו לראשי ההסתדרות במרחב טוען כץ שהנהגת הסכם דור ב' נחוצה כדי שיהיה ניתן להמשיך ולקבל הזמנות ליצוא שנאים לארה"ב, שכן לפי החישובים אין כדאיות להמשיך לקבל הזמנות ברמת העלויות הנוכחית. כץ מאשים במכתבו את ועד העובדים בחברה בהתעלמות מחומרת המצב, "ובכך עלול הוועד לגרום לכריתת מקור הפרנסה של העובדים". הוא הוסיף כי מכתבו הוא בגדר "התראה".
lt/pgt

ltpgt
בתשובת יו"ר ההסתדרות במרחב לכץ נאמר שההסתדרות מתנגדת להכנסת הסכם דור ב' לאלקו. "כל ניסיון לשנות הסכמים או נהלים שלא בתקופת חידוש המו"מ", הודיע גלילי, "ייראה מצידנו כהפרת השקט התעשייתי שעליו חתומים שני הצדדים".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully