וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת: 11,435 מתו בגל החום

30.8.2003 / 10:29

המספר צפוי לעלות; ביקורת קשה במדינה על תפקוד הממשלה ומערכת הבריאות; צרפתים רבים הותירו את קרוביהם הקשישים למות מהחום

ממשלת צרפת הודיעה אמש כי גל החום שפקד את המדינה גרם למותם של לא פחות מאשר 11,435 בני אדם. המספר העצום גבוה משמעותית מההערכות הראשונית. סוכנות הידיעות הצרפתית סיפרה שמספר המתים גבוה ב-4,000 ממספר האנשים הנהרגים במדינה מדי שנה בתאונות דרכים. שר הבריאות הצרפתי, ז'אן מאתאי, הודיע שמספר המתים צפוי לעלות.

בעקבות הפרסום, מאשימים גורמים רבים במדינה את הממשלה באזלת יד שהביאה למצב. הגורמים טוענים כי הממשלה הגיבה באיטיות ולא פעלה בצורה יעילה בכדי לשנות את המצב. מאות זקנים מתו לבדם בביתם, בבתי האבות ובבתי החולים שהיו עמוסים. "זה לא מתקבל על הדעת שבאזורנו ימותו כל כך הרבה אנשים בגלל החום", אמר תושב פריס.

הצרפתים מאשימים במצב בעיקר את מערכת הבריאות במדינה, שפעם נחשבה למובילה באירופה. לטענתם, בתי החולים במדינה קרסו תחת העומס, ו"הממשלה לא נקפה אצבע בכדי לסייע". בסוכנות הידיעות איי.פי דווח כי צרפתים רבים לא ויתרו על חופשתם השנתית, החלה בחודש אוגוסט, ונטשו את קרוביהם הקשישים לבדם בביתם. רבים מאותם קשישים מתו מהחום.

בין ה-1 ל-15 באוגוסט מתו בצרפת מדי יום 762 איש יותר מאשר בכל יום רגיל. כך דווח ממשרד הבריאות הצרפתי. שר הבריאות מאתאי הודיע כי אין בכוונתו להתפטר למרות דרישתם של צרפתים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully